کارهای بدی که به حساب خوب بودن انجام می‌دهید

۲۶ام بهمن ،

عادت‌ها رفتارهایی می باشند که بدون فکر کردن آنها را انجام می‌دهید، عادت‌ها را هم می‌توان به ۲دسته عادت‌های خوب و عادت‌های بد تقسیم کرد.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ عادت‌ها رفتارهایی می باشند که بدون فکر کردن آنها را انجام می‌دهید، عادت‌ها را هم می‌توان به ۲دسته عادت‌های خوب و عادت‌های بد تقسیم کرد. اما شاید این تقسیم‌بندی درست نباشد؛ یعنی به طور مثال برخی عادت‌هایی که شما فکر می‌کنید خوب می باشند در واقع بد باشند و برعکس حتی ممکن است عادت‌های خوبی باشند که با اشتباه انجام دادن آنها می‌توانید آنها را بدل به یک عادت بد کنید.
 
به‌راحتی می‌توان این عادت‌ها را اصلاح و به عادت‌های خوب تبدیل کرد،این اشتباهات عبارتند از:
 
نخ‌دندان کشیدن قبل از مسواک زدن: شاید فکر کنید که بهترین کار این است که ابتدا با کشیدن نخ‌دندان تکه‌های غذا را از لابه‌لای دندان‌هایتان خارج بکشید و بعد به وسیله مسواک کردن و با جریان آب آنها را از دهانتان خارج کنید، اما این کار درست نیست.

به جای دستمال‌کاغذی از دست خشک‌کن برقی استفاده کنید: ممکن است فکر کنید که دست خشک‌کن‌های برقی با کلاس‌تر، بهداشتی‌تر و تمیزتر از حوله و دستمال کاغذی است اما جالب است بدانید که مالیدن دست‌ها به هم در زیر فشار هوای داغ یک دست‌خشک‌کن برقی می‌تواند ۴۰درصد افزایش در میزان باکتری‌های سطح پوست دست شما ایجاد کند.
 
شستن دست‌ها پس از استفاده از ضدآفتاب: شاید این تنها زمانی باشد که شستن دست‌ها در آن اقدام مناسبی نیست. اگر این کار را انجام دهید و سپس از خانه خارج شوید بخش مهمی از بدنتان درمعرض نور خورشید قرار می‌گیرد.
 
عدم تعویض به موقع محلول‌های نگهدارنده لنز: اخیرا در مطالعه‌ای که انجام شد مشخص شد که بیش از ۹۰درصد از اشخاصی که از لنز استفاده می‌کنند فکر می‌کنند محلول مناسب برای نگهداری لنز یعنی اینکه چند قطره از محلول مخصوص نگهداری لنز را به محلول قبلی اضافه کنند. اما حواستان باشد که این یک اشتباه خطرناک است زیرا عوض نکردن کامل محلول نگهدارنده لنز در زمان لازم احتمال حضور میکروب‌ها در آن را افزایش می‌دهد و این می‌تواند به معنای احتمال آلوده شدن لنزها و ایجاد عفونت‌های خطرناک در چشم شما باشد. بهترین کار این است که هربار ظرف نگهداری لنزتان را کاملا خالی کنید، آن را کاملا بشویید و سپس محلول استریل نگهداری لنز را در آن بریزید و درب آن را کاملا محکم ببندید.

منبع: برترین ها


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.