کانال تلویزیونی روسی: مزدوران غربی در سوریه علیه دولت می جنگند

به گزارش ایرنا، کانال تلویزیونی روسی ‘روسیه ۲۴’ روز جمعه در گزارشی از شهرهای دمشق و حمص خاطرنشان کرد: تروریست ها در دمشق در جریان چند انفجار بیش از ۷۰ نفر را به قتل رساندند و حدود ۳۷۰ نفر در این حوادث ضدبشری مجروح شدند.

خانم ‘آناستازیا پوپووا’ خبرنگار کانال تلویزیونی روسی در حالی که صحنه هایی از محل انفجارهای اخیر در دمشق و درگیری ها در شهر ‘حمص’ را پخش می شد، گفت: تروریست ها و گروه های مسلح غیرقانونی حتی به غیرنظامیان هم رحم نمی کنند و زنان را پس از آزار جنسی به قتل می رسانند.

یک نظامی سوری به خبرنگار روس گفت که در میان مزدوران خارجی که در سوریه با دولت مرکزی می جنگند، شمار زیادی اتباع فرانسوی و ایتالیایی و نیز مزدورانی از لیبی و پاکستان وجود دارند.

وی افزود: بر اساس اطلاعات موجود، شماری از اعضای سازمان تروریستی القاعده نیز در میان تروریست ها در سوریه فعال هستند.

کانال تلویزیونی روسی مقادیر زیادی سلاح از جمله موشک انداز و سلاح های ضدتانک خارجی غنیمت گرفته از گروه های تروریستی سوریه را نشان داد و گفت: بخش عمده سلاح ها ساخت آمریکا و اسراییل می باشد که از طریق مرزهای لبنان و ترکیه به سوریه قاچاق شده است.

خبرنگار روسی خاطرنشان کرد: نظامیان سوریه اخیرا سه کانتینر حامل سلاح های پیشرفته را توسط شبه نظامیان لیبی به مخالفان دولت سوریه ارسال شده بود، توقیف و مصادره کردند.

بر اساس این گزارش، در میان این سلاح ها، موشک های ضدتانک ‘میلان’، موشک اندازهای مجهز به دوربین های دید در شب و مقادیر زیادی انواع سلاح های پیشرفته، مواد منفجره، وسایل و تجهیزات مخابراتی و حتی یونیفورم پلیس سوریه به چشم می خورد.

یک جنگجوی دستگیر شده هم به خبرنگار ‘روسیه ۲۴’ گفت که چطور سربازان ارتش سوریه را گردن زده و به دختران نوجوان تجاوز کرده است و اطمینان داشته که هیچگاه به دام نمی افتد.

یک مرد غیرنظامی از ساکنان شهر ‘حمص’ به خبرنگار روس گفت که جنگجویان وقتی به شهر حمله کردند، برادرش را در جلو چشمانش مجروح کرده و پس از کشتن فرزندش وی را نیز به قتل رساندند.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۵۶۱۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.