کاهش بروز بیماری‌های متابولیکی با بهره‌گیری از گیاه پسیلیوم

پسیلیوم یا اسفرزه گیاهی از خانواده پلانتا جیناسه می‌تواند پیامدهای ناشی از سندروم متابولیک را کاهش دهد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از مطالعات آنلاین منتشر شده با عنوان پیشگیری و درمان چاقی، محققان دانشگاه کورتین استرالیا، با بررسی تأثیرات اسفرزه یا پسیلیوم بر روی عوامل خطرزای بروز سندروم متابولیک و بازنگری مطالعات سال ۲۰۱۲ – ۱۹۸۰ دراین خصوص دریافتند که این ملین گیاهی نقش مهمی در کنترل مضرات چاقی و اضافه وزن حاصل از بیماری‌های متابولیکی دارد.

براساس این گزارش محققان افزودند: مصرف مکمل فیبری پسیلیوم یا اسفرزه گیاهی باعث ایجاد منافع بسیاری بر سطح گلوکز خون، واکنش و حساسیت بدن به انسولین، فشارخون و همچنین بهبود وضعیت چربی در انسان‌ها و حیوانات می‌شود.

نتایج حاصل از این گزارش همچنین می‌افزاید: اغلب مطالعات نشان داده‌اند که پس از مصرف اسفرزه اشتها نیز کاهش می‌یابد و این گیاه مفید متعاقباً دارای اثرات مطلوبی در کنترل وزن بدن می‌باشد.

نتایج دیگر این مطالعه مؤید این مسئله است که مکمل پسیلیوم می‌تواند به بیمارانی که در حال حاضر از سندروم متابولیک مانند فشار و قندخون بالا، چاقی شکمی و کلسترول بالا و غیره رنج می‌برند، کمک کند ولی به گفته محققان در این خصوص همچنان نیز باید تحقیقات بیشتری صورت پذیرد. /ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.