کلم بروکلی ضد ‌آسم

۲۹م اسفند ،

پژوهشگران اعلام کردند مصرف کلم بروکلی در پیشگیری از آسم مفید است

به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کلم بروکلی و دیگر سبزیجات از این خانواده در پیشگیری از بروز التهاب در دستگاه تنفسی که عامل بروز بیماری های چون آسم است تاثیری سودمند دارند.

 این پژوهش از سوی متخصصان دانشگاه کالیفرنیا در لوس آنجلس انجام گرفته و نشان میدهد کلم بروکلی حاوی نوعی ترکیب طبیعی موسوم به سولفورافان است که این ترکیب از بروز التهابات مجاری تنفسی جلوگیری می‌کند. التهاب در مجاری تنفسی منجر به بروز بیماری هایی چون آسم، واکنش های آلرژیک و بیماری مزمن انسداد ریوی می‌شود این اولین پژوهشی است که تاثیر مثبت این سبزی را در پیشگیری از مشکلات ریوی نشان میدهد و در حال حاضر نیز یک نوع منبع خوراکی موجود در بازار و قابل دسترسی است.

دکتر مارک ریدل محقق اصلی این پژوهش در بیانیه ای اظهار کرد: کلم بروکلی تاثیرات بیولوژیک در تحریک نوعی واکنش آنتی اکسیدانی در انسانها دارد ما در این بررسی دریافتیم در سلول های مجاری تنفسی اشخاصی که کلم بروکلی مصرف می‌کنند میزان ترشح آنزیم های آنتی اکسیدانی ۲ تا ۳ برابر افزایش پیدا می‌کند.

 این راهکار برای مقابله با پروسه های التهابی موثر است و می‌تواند به کشف روش های درمانی بالقوه برای بهبود انواع مختلفی از اختلالات تنفسی منجر شود در این تحقیق گروه پژوهشی دانشگاه کالیفرنیا روی ۶۵ داوطلب آزمایش کردند که به طور روزانه مقادیر مختلفی از سبزیجات گوناگون را مصرف می‌کردند/ح

منبع پیام سلامتی


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.