کودکان در معرض دخانیات قدرت یادگیری کمتری دارند

۲۲خردادماه،

کاهش یادگیری، بیماری های جسمی و روانی، چاقی و بی توجهی به پیرامون معمولا در کودکان در معرض دخانیات بیشترمشاهده می گردد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ یک کارشناس ارشد روانشناسی بالینی ضمن بیان این مطلب افزود: کودکانی که والد معتاد دارند در معرض شدید ابتلا به اضطراب، افسردگی و یا حتی خودکشی می باشند.

زهرا عادل ضمن اظهار داشت: در اکثر موارد این سوء رفتار آنها به خارج از محیط خانه نیز منتقل می گردد و آنها با همسالان خود به سختی ارتباط برقرار می کنند و معمولا به اشخاصی خجالتی و غیر اجتماعی تبدیل می شوند.

وی دربارهٔ اعتیاد والدین گفت: کودکانی که والد معتاد دارند به بزرگسالانی کوچک تبدیل می شوند که حتی مجبورند مسولیت یک خانواده یا خواهر و برادر کوچکتر خود را نیز به عهده بگیرند.

عادل افزود: این کودکان معمولا خود را گناهکار می دانند چون والدین بر سر آنها فریاد می زنند و به سبب تمام اتفاقاتی که در خانه رخ می دهد او را  مقصر می دانند.

وی دربارهٔ سایر آسیب های روانی این کودکان افزود: اعتماد به نفس پایین، افسردگی، از دست دادن هویت واقعی خود و اعتیاد در آینده از جمله سایر آسیب های روانی این کودکان محسوب می گردد.

عادل در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه کودکان با والد معتاد معمولا سعی می کنند سکوت کنند و والدین خود را راضی نگه دارند در آینده نیز سعی می کنند تمامی اطرافیان خود را راضی نگه دارند و به هیچ فردی” نه” نمی گویند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.