لاریجانی:بحران سوریه تنها با تفاهم سیاسی میان گروه‌های مختلف حل می شود

به گزارش خبرآنلاین، یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان بعدازظهر امروز چهارشنبه با دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار لاریجانی با بیان اشتراکات تاریخی، فرهنگی و مذهبی میان مردم دو کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عمان از فرصت‌های بی‌شماری برای توسعه و گسترش همکاری‌های برادرانه در عرصه‌های گوناگون برخوردارند و مجلس شورای اسلامی از هر اقدامی در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و به ویژه همکاری‌های پارلمانی حمایت خواهد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحولات سوریه گفت: بحران سوریه تنها با تفاهم سیاسی میان گروه‌های مختلف در این کشور حل خواهد شد و با دخالت نظامی نمی‌توان سوریه را تغییر داد.

وی در ادامه با بیان این که دوران امپراتوری‌ها به سر آمده است افزود: برخی کشورها باید هدف‌های درازمدت در مورد سوریه را کنار بگذارند.

وی برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران را فرصت مناسبی برای حل بحران سوریه با مشارکت کشورهای منطقه دانست.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که اوضاع بحرین را با دخالت‌های نظامی نمی‌توان سامان داد تصریح کرد: تنها راه حل بحران بحرین احترام به خواسته‌های مردم این کشور و ایجاد ساختارهای دموکراتیک در آن است.

در ادامه این دیدار یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان روابط دو کشور را برادرانه و رو به توسعه خواند و افزود: ایران و عمان از گذشته‌های دور همواره مناسبات دوستانه و برادرانه داشته‌اند و هیچگاه خللی در آن ایجاد نشده است.

وی با ابراز نگرانی از روند تحولات سوریه گفت: اگر بحران سوریه از طریق توافق حل نشود آینده وحشتناک خواهد بود. تفاهم دولت سوریه و معارضین می‌تواند بهترین راهکار باشد.

وزیر امور خارجه عمان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع بحرین یادآور شد: همه باید تلاش کنیم تا مشکل بحرین حل شود.

/۲۷۲۱۲


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.