لیزر تراپی یکی از دستاوردهای تشخیص بیماری های چشمی

دوشنبه ۱۵آبان۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

لیزر تراپی یکی از بالاترین دستاوردهایی است که در درمان شبکیه، قرنیه به صورت غیر تهاجمی عمل می نماید.

دکتر مسعود ناصری پور، دبیر اجرایی بیست و دومین کنگره چشم پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در مورد دستاوردهای تشخیص بیماری های چشمی گفت: در زمینه تشخیص بیماری های چشمی در کنار کنگره چشم پزشکی معمولا بزرگترین تجهیزات در کشور انجام می گیرد.

چشم پزشکان ما با آخرین دستاوردهای آشنایی پیدا می نمایند به طور مثال می توان از تصویر برداری شبکیه که لایه های مختلف شبکیه را نشان می دهد اسکن کنیم. اسکن ما را در تشخیص و نحوه درمانهای این شبکیه بسیار راهنمایی می نماید و همچنین در زمینه ی پیشگیری و درمان می تواند بسیار کمک نماینده باشد. با توجه به اینکه از روش های غیر تهاجمی محسوب می گردد می تواند از انجام روش های تهاجمی مثل انژیوگرافی جلوگیری به عمل آورد.

در ادامه گفت: این دستگاه در بسیاری از روش های درمانی مثل قرنیه و شمارش سلولهای قرنیه به ما کمک می نماید و علاوه بر آن در کنار این کنگره دستگاه های لیزر تراپی مختلف برای درمان های مختلف چشم با این دستگاه انجام می گردد.

امروزه لیزر تراپی جایگاه بالایی در درمان بیماری ها دارد که از طریق آن می توان به درمان قطعی گلوکوم یا آب سیاه کمک نمود. همچنین در بیماری قرنیه با عمل جراحی توسط این دستگاه می توان نیاز بیماران را به عینک برطرف نمود.

وی گفت: این دستگاه به درمان بیماری در شبکیه که در اثر دیابت یا فشار خون ملتهب می گردد کمک بسزایی می نماید./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.