مدارس و دانشگاه ها نیاز به اساتید خوشنویسی با درجه ممتاز هنری دارند

به گزارش ایرنا استاد ‘محمد سلحشور’‌ در حاشیه نخستین جشنواره خوشنویسی استان خراسان شمالی در بجنورد گفت:‌ برای تربیت نوجوانان و جوانان علاقه مند به هنر خوشنویسی در مدارس و دانشگاه ها باید به شکل جدی از اساتید این هنر که دوره های عالی و ممتاز را گذرانده اند، بهره گرفته شود.

وی با بیان اینکه گاهی انتخاب اساتید به شکل رابطه ای صورت می گیرد و افراد شایسته برای آموزش کمتر انتخاب می شوند، افزود: درصدد هستیم در نشستی با وزارت آموزش و پرورش، معیار انتخاب معلمان هنر و مدرسان خوشنویسی در مدارس را تعریف کنیم.

چهره ماندگار هنر خوشنویسی کشور گفت: در واقع معیار انتخاب هنرمندان برای تدریس هنر خوشنویسی در مراکز آموزش عالی و مدارس، باید درجه ممتازی و آثاری که خلق می کنند ، باشد.

سلحشور گفت: هنر ضابطه ی زیبایی است و هر اندازه که انسان بتواند با هنر بیشتر زندگی کند، خود هنری بزرگ است.

وی هنر خوشنویسی را هنر هنرمندانه زندگی کردن خواند و درک واقعیت های اجتماعی را از ویژگی های هنرمند این عرصه نام برد.

این استاد خوشنویسی اظهار داشت: ایران با سه هنر شاخص فرش، ادبیات و خوشنویسی در جهان مطرح است و خوشنویسی علاوه بر زیبایی هنر خط، همه این پیام ها و هنرها را در خود دارد.

سلحشور هنر خوشنویسی را هنری فرهنگی خواند و گفت: این هنر به دلیل نمود زیباترین کلام ها که در زندگی عادی جامعه جاری است، زیبایی های اجتماعی و معنویت را به تصویر می کشد و آن را از این طریق وجود می دهد.

وی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای آموزش هنر خوشنویسی به آحاد جامعه بویژه جوانان و نوجوانان در اوقات فراغت آنان، گفت: در این رابطه باید آموزش ها و فرهنگ سازی جدیتری صورت گیرد.

رییس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران گفت: در ابتدای تشکیل این انجمن تا کنون به حدود ۷۰ تن از هنرمندان این رشته درجه استادی و دکترای هنری اعطا شده است.

سلحشور افزود: اکنون نیز پرونده حدود ۶۰۰ تن از هنرمندان خوشنویس کشور در این انجمن در دست بررسی است.

وی مجموعه آثار هنرمندان خوشنویس استان خراسان شمالی را بسیار خوب ارزیابی کرد و برگزاری نخستین جشنواره خوشنویسی این استان را برای زمینه سازی حضور علاقه مندان و هنرمندان این عرصه بسیار مفید خواند.

نخستین جشنواره استانی خوشنویسی خراسان شمالی ۱۲ تا ۱۷ اردیبهشت ماه در بجنورد برگزار شد که عصر امروز با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

۶۲۶ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۷۳۴۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.