مدعیان حقوق بشر باید پاسخگوی نسل‌کشی در “خان‌العسل” باشند

فروردین ۱۴۰۳

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تأسف‌بار بودن قتل عام در منطقه خان‌العسل گفت: مدعیان حقوق بشر باید پاسخگوی نسل‌کشی در خان‌العسل باشند.

“علاءالدین بروجردی” نماینده مردم بروجرد در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه قتل عام حدود ۲۰۰ نفر در منطقه خان‌العسل سوریه نوعی نسل‌کشی است، گفت: آمریکا و همپیمانانش که مستمراً در حال تسلیح تروریست‌ها در سوریه می باشند، باید پاسخگوی جنایات انجام شده در این کشور باشند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سکوت کشورهای مدعی حقوق بشر را در برابر جنایت تروریست‌ها در سوریه مایه تأسف خواند و تصریح کرد: غرب در برابر نقض حقوق بشر، گزینشی عمل می‌کند که این امر نشان‌دهنده فقدان اهمیت و  ارزش حقوق بشر در فکر و عمل آن‌هاست.

بروجردی با تأکید بر اهمیت بررسی این جنایات در سازمان ملل افزود: به طور حتم “بان کی‌مون” دبیر کل سازمان ملل برای بررسی ابعاد این جنایات و کشتار وحشیانه مردم، باید هیأت تحقیقی را به این کشور اعزام کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: من به عنوان یکی از نمایندگان ملت ایران، این جنایات تروریست‌ها را به شدت محکوم می‌کنم و امیدوارم با مقاومت مردم و تلاش دولت سوریه، شاهد پایان بحران در این کشور و آزاد شدن مردم از دست تروریست‌ها باشیم.

انتهای پیام/ش


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.