مذاکرات صلح دولت کلمبیا و گروه فارک به تعویق افتاد

مذاکرات صلح دولت کلمبیا و گروه فارک به تعویق افتاد

جام جم آنلاین: مذاکره‌کنندگان دولت و اعضای نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا (فارک) برای مذاکرات صلح راهی نروژ شدند، اما این مذاکرات به تعویق افتاد و فردا، پنجشنبه برگزار خواهد شد.

به گزارش شبکه خبری الجزیره خبر داد بر اساس این گزارش این اولین مذاکره مستقیمی است که بین نیروهای چپ‌گرای انقلابی و دولت کلمبیا برای پایان دادن به بلندمدت‌ترین شورش در منطقه آمریکای لاتین صورت می‌گیرد.

دولت کلمبیا با لحنی محتاطانه ابراز امیدواری کرده است این مذاکرات بتواند به ایجاد توافقی بین شورشی‌های مارکسیست و دولت منجر شود.

پیش از این مقرر شده بود این مذاکره روز چهارشنبه ۱۷ اکتبر در اسلو، پایتخت نروژ برگزار شود، اما اعلام شده است تاریخ آن به پنجشنبه ۱۸ اکتبر موکول شده است.

در بیانیه‌ای که گروه فارک و دولت کلمبیا امضا کرده آمده است: «ما تأیید می‌کنیم که نشست ۱۷ اکتبر برای مذاکرات صلح روز ۱۸ اکتبر برگزار خواهد شد».

پیش از این اعلام شد گروه فارک از دولت کلمبیا خواسته است طی برگزاری مذاکرات صلح، آتش‌بسی بین ۲ طرف برقرار شود اما «خوزه مانوئل سانتوس» رئیس جمهور کلمبیا با رد این درخواست اعلام کرد که به نیرو‌های نظامی و پلیس کلمبیا دستور داده شده تا شدت حملات خود علیه شورشیان را افزایش دهند.

فارک قدیمی‌ترین گروه شورشی در امریکای لاتین محسوب می‌شود که از سال ۱۹۶۴ در حال مبارزه با دولت کلمبیا است. (فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.