مرسی بار دیگر در سیناء

با ادامه عملیات ارتش مصر در صحرای سیناء مقامات نظامی این کشور اعلام کردند که تا کنون بیش از ۴۰ فرد مسلح در این منطقه کشته و ۱۵ تن دیگر دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، ارتش مصر اعلام کرد که عملیات نظامی علیه افراد مسلح در شبه جزیره سیناء همچنان ادامه دارد و تا پاکسازی کامل سیناء از افراد مسلح ارتش در این منطقه حضور فعال خواهد داشت.

aljazeera44.jpeg

بنا به اعلام ارتش مصر تاکنون بیش از ۴۰ فرد مسلح در عملیات ارتش کشته و ۱۵ تن نیز توسط مقامات امنیتی و ارتش دستگیر شدند.

شاهدان عینی نیز گزارش دادند که ارتش مصر تعداد زیادی تانک و خودروی نظامی به همراه نیروهای نظامی به صحرای سیناء‌ اعزام کرده و اعزام نیروی نظامی به این منطقه همچنان ادامه دارد.

بنا به گفته شاهدان، بیش از ۵۰ تانک و چندین نفربر به همراه خودروهای حمل مهمات و نزدیک به ۱۰۰ افسر و سرباز ارتش مصر نیز به این منطقه اعزام شده‌اند.

از سوی دیگر، محمد مرسی، رئیس جمهوری مصر به همراه جمعی از فرماندهان نظامی و امنیتی این کشور برای بار دوم به شهر عریش واقع در شبه جزیره سیناء رفت تا از نزدیک شاهد عملیات ارتش و سرکوب افراد مسلح باشد.

ارتش مصر همچنین پس از چهار دهه اجازه یافته تا از نیروی هوایی خود در صحرای سیناء استفاده کند که این امر با توافق میان رژیم صهیونیستی و مصر حاصل شد.

محمد کامل عمرو، وزیر امور خارجه مصر نیز با اعلام اینکه امنیت صحرای سیناء خط قرمز قاهره محسوب می‌شود، گفت: مقامات مصری مصمم هستند تا حل و فصل کامل بحران امنیتی صحرای سیناء به عملیات نظامی در این منطقه ادامه دهند.

وی در سخنانی گفت: عملیات نظامی ارتش به منظور ایجاد امنیت و ثبات در صحرای سیناء انجام می‌شود چرا که این منطقه اهمیت استراتژیک فوق‌العاده‌ای برای مصر دارد.

وزیر امور خارجه مصر تاکید کرد که نه تنها مساله امنیتی صحرای سیناء بلکه اوضاع اقتصادی این منطقه نیز باید ساماندهی شود تا از تکرار حوادث مشابه حمله به نظامیان مصری در صحرای سیناء که به کشته شدن ۱۶ نظامی انجامید، جلوگیری شود.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.