مسئولان استان مرکزی پاسخگوی مشکلات بوجود آمده در ترک تشریفات واگذاری معادن باشند

 وجیه الله جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با حریم معادن و نحوه تفکیک آن گفت: حریم معادن در سطح کشور در سال های گذشته از طریق نقشه های هوایی تعیین شده است و به همین دلیل در حال حاضر فعالان این بخش با مشکلات عدیده ای در رابطه با تعیین نقطه صفر محدوده ها و حریم معادن روبرو هستند. ما در وزارتخانه به مدت دو سال است که با کار کارشناسی دقیق به دنبال رفع این مشکل از طریق ایجاد راهکارهایی در آئین نامه جدید قانون معادن هستیم.

وی در خصوص اخبار منتشر شده درباره واگذاری حریم بین معادن دره بخاری، کپیول و … به مجتمع حضرت خاتم الانبیا (ص) وابسته به حوزه علمیه اراک که با ترک تشریفات قانونی در شهرستان محلات انجام گرفته ، گفت: اختیار این نوع واگذاری ها (بدون انجام تشریفات) طبق قانون محاسبات در اختیار استاندار است و باید به تایید رئیس سازمان صنعت، معدن، تجارت و ذیحسابی اداره داریی برسد.

وی ادامه داد: ما در وزارتخانه به مسئولان استان توصیه کردیم در چنین مواردی که اکتشافی نبوده و مناقشه برانگیز است بهتر است واگذاری از طریق مزایده انجام شود اما آنان اصرار داشتند که از اختیارات خود استفاده کنند و همینطور هم شد البته به عقیده بنده این گونه عملکرد از ابتدا اشتباه بوده به همین دلیل در رابطه با اختلافاتی که در منطقه بوجود آمده خود باید پاسخگو باشند.

معاون وزیر صنعت در خصوص چگونگی برخورد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در تعلیق مسئول معدنی نمایندگی محلات پس از جلوگیری و توقف فعالیت غیر قانونی پیمانکار شرکت خاتم نیز گفت: پیمانکار طبق قانون اجازه استقرار و انجام عملیات در معدن را قبل از طی مراحل قانون واگذاری آن نداشته و این کار خلاف قانون بوده و باید از طرف مسئولان استانی از آن جلوگیری می شد.

وی ادامه داد: بروز چنین مشکلات و حواشی در منطقه ناشی از بی تدبیری مسئولان آن است و در نحوه مدیریت رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مرکزی اما و اگرهایی را بوجود آورده است.

جعفری خاطرنشان کرد: هر گونه تخلفی مبنی بر عدم اجرای صحیح قانون قابل شکایت و پیگیری برای امور استانها و یا بازرسی است تا حق هیچ یک از مدیران پایه توسط مسئولان مافوق آن تضییع نشود.

وی در پایان در خصوص عدم تعیین مدیر کل در دفتر امور نظارت و ایمنی معادن در طی چند ماه گذشته خبر از تعیین مدیر کل جدید داد و گفت: تا دو هفته آینده مدیر کل جدید این دفتر از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت معرفی خواهد شد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.