مشارکت مسئولانه شهریاران جوان در توسعه پایتخت

فروردین ۱۴۰۳

مدیر دفتر خانه شهریاران جوان با اشاره به فعالیت اجرایی فصل تابستانه اردوهای جهادی شهری گفت: تقویت روحیه اخلاص، ایثار، تلاش، تعهد و مشارکت مسئولانه از مهمترین ابعاد برگزاری اروهای جهادی است.

حسن اشتری درگفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر، اظهار کرد: یکی از اهداف خانه شهریاران جوان به عنوان موسسه ای مردم نهاد متعلق به جوانان، فراهم آوری بستری مساعد برای حضور و مشارکت جوانان مستعد در زمینه های متنوع خدماتی در شهر تهران است تا هم باری از دوش مدیریت شهری برداشته شود و هم روزنه ای برای ایجاد تجربه های تازه و شکوفایی و پرورش استعدادهای جوان باشد؛ از این رو طرح اردوهای جهادی شهری با بهره گیری از ظرفیت های جوانان و در راستای محرومیت زدایی از سال ۹۱ آغاز شد.
وی یکی از مهمترین نتایج فعالیت های داوطلبانه و مشارکت جویانه در راستای حل معضلات شهری را تسهیل در اداره شهر، کاهش نقاط مدیریت شهری و  ایجاد تحقق عدالت اجتماعی دانست و افزود: علاوه بر این، شرکت در این طرح سبب افزایش مسئولیت اجتماعی اشخاص، تقویت روحیه مشارکت جویی و ایثار، خودسازی نیروهای داوطلب و بالارفتن تجربیات آنها در زمینه کاری شده است.
به گفته مدیر دفتر خانه شهریاران جوان ۸ محور آموزش و پژوهش، بهداشت و سلامت، فعالیت های خیریه، فرهنگی و هنری، فعالیت هایی در حاشیه طرح های عمرانی، پاکسازی، مقابله با آسیب های اجتماعی، نوسازی و زیباسازی و فضای سبز شهری در اردوهای جهادی خانه شهریاران جوان مورد توجه قرار گرفته است .
اشتری افزود: تجهیز کتابخانه های مدارس و اهدا کتاب به شهروندان، «خانه های بهشتی»، شناسایی بی‌سوادان در سطح مناطق و برگزاری کلاس های سواد آموزی، رنگ آمیزی و تصویرسازی مفهومی در مدارس و سطح شهر، زیر چتر سلامتی، بیت‌الجنت، جهادگران ساختمانی، از عمده اقدامات صورت گرفته در طرح های جهادی است که منجر به انجام ۲۳۳ طرح در شهر تهران شده است.
وی با اشاره به اینکه طرح های اجرایی پیش بینی شده در اردوهای جهادی شهری تابستانه شامل ۱۰۵ طرح بوده است ، در این باره  هم اظهار کرد: در فصل تابستان اردوهای جهادی شهری ۵ طرح محله ای، ۲۳ طرح ناحیه ای، ۷۲ طرح منطقه ای و ۵ طرح پهنه ای پیش بینی شده است که به همت جهادگران جوان شهر تهران درحال برگزاری است.
مدیر دفتر خانه شهریاران جوان ضمن اشاره به برآورده شدن بخش اعظم اهداف طرح اردوهای جهادی شهری، افزود: امیدواریم به پشتوانه برگزاری اردوهای جهادی شهری با مشارکت شهروندان زمینه تحقق اهداف شهرداری تهران در خصوص لزوم استفاده از توانمندی های نیروهای جوان و داوطلب شهر تهران و استفاده از مدیریت جهادی به منظور حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی شهر تهران و افزایش مطلوب کیفیت زندگی فراهم شود .
 
همچنین مدیر دفتر خانه شهریاران جوان خاطر نشان کرد: ثبت نام از علاقمندان به منظور شرکت در اردو همچنان ادامه دارد و شهروندان می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی خانه شهریاران جوان www.shahryaranejavan.ir)) و دفاتر خانه شهریاران جوان در سطح مناطق در کانون های جهادگران جوان محله بر اساس توانمندی و علایق خود برای ثبت نام اقدام نمایند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.