مصالحه ۶۲ درصدی پرونده های قضایی در واحدی مشاوره پلیس اصفهان

سرپرست مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از به مصالحه ختم شدن ۶۲ درصدی پرونده های ارجاعی در واحد مشاوره کلانتری ها و پاسگاه های سطح استان طی مرداد ماه گذشته خبر داد.

 به گزارش گروه حوادث باشگاه خبرنگاران   مصطفی صادقیان با اعلام این خبر اظهار داشت: برابر بررسی های صورت گرفته کارشناسان مشاوره و مددکاری مستقر در کلانتری ها و پاسگاه های شهراصفهان و شهرستانهای دیگر استان طی مرداد ماه گذشته نزدیک به پنج هزار نفر را تحت مشاوره قرار دادند.
وی افزود: خوشبختانه با تلاش کارشناسان مشاوره و مددکاری کلانتری ها و پاسگاه های استان اصفهان ۶۲ درصد از پرونده های ارجاعی به این واحد ها به مصالحه ختم شده و از ادامه پیگیری آنها در مراجع قضایی بی نیازشده ا ند .
 این مقام مسئول بیشترین موضوع پرونده های ارجاعی به واحد های مشاوره و مددکاری کلانتری ها و پاسگاه ها طی مرداد ماه گذشته را مشکلات خانوادگی ، مسائل روانشناختی و حقوقی برشمرد و عنوان داشت : کاهش بار تشکیل پرونده های قضایی ، کاهش ماموریت های غیرضروری پلیس ، توانمند شدن خانواده ها برای ادامه زندگی و کاهش تنش بین مردم از جمله مزایا و فواید مشاوره های حضوری کارشناسان با مراجعه کنندگان به کلانتری ها عنوان کرد.
صادقیان در پایان با بیان اینکه پلیس همواره محرم  اسرار شهروندان بوده و  یار و یاور آنها درمشکلات زندگی می باشد خاطر نشان کرد: واحد های مشاوره و مددکاری کلانتری ها و پاسگاه های سطح استان به صورت همه روزه از صبح تا ظهر آماده ارائه هرگونه خدمات مشاوره ای به صورت رایگان می باشد و شهروندان به منظور استفاده از این خدمات می توانند به نزدیک ترین کلانتری محل زندگی خود مراجعه و مشکل خود را با کارشناسان مشاوره پلیس در میان بگذارند تا بهترین راهنمایی را از آنها دریافت نمایند./ف


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.