معاون دادگستری فارس: قوه قضاییه تضمین کننده اجرای عدالت است

vezarat2.jpg

معاون برنامه‌ریزی و توسعه قضایی دادگستری استان فارس گفت: بخش عمده‌ای از بار احقاق و احیای حقوق جامعه و مردم بر دوش دادستان قرار دارد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه شیراز، سیدعبدالنبی نجیبی در مراسم تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رستم در استان فارس، احیای حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی‌های مشروع را یکی از وظایف قوه قضاییه عنوان و اظهار کرد: هرجا حقی ضایع شده اما شاکی نیست، یا مردم توان گرفتن حق‌شان را ندارند، دادستان باید ورود پیدا کند.

وی تصریح کرد: آن‌جایی که مردم نسبت به حقوق دولت یا دولت نسبت به حقوق مردم تعدی کنند، تضمین کننده اجرای عدالت، قوه قضاییه و مقام دادستان است.

وی حفظ و توسعه امنیت را در راستای احیای حقوق عمومی دانست و افزود: با تعامل، همکاری و هماهنگی با دیگر دستگاه‌ها، اقدامات فرهنگی و کارهای مقابله‌ای می‌توان ریشه بسیاری از معضلات و جرایم را خشکاند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه قضایی دادگستری فارس تشکیل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم را به‌واسطه شناخت رییس قوه قضاییه دانست و تصریح کرد: فارس با داشتن ۴ میلیون و۵۰۰ هزار نفر جمعیت، بیش از ۷۵۰ هزار پرونده داشته و این به معنای بالا بودن سرانه پرونده‌هاست.

وی ایجاد معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم را در راستای کاهش جرایم و پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی دانست و با بیان این‌که «اساس پیشگیری مبتنی بر اقدامات فرهنگی است»، گفت: راه حل کاهش جرایم ایجاد پاسگاه، کلانتری و دادگاه در بخش‌ها و شهرستان‌ها نیست، بلکه تلاش همه مسوولین و نهادهای اجتماعی و مدنی را لازم دارد.

وی با تاکید بر این‌که «تجربه نشان داده هر کاری از مردم شروع نشود ابتر و ناکام می‌ماند»،‌ نقش دستگاه قضایی در پیشگیری از وقوع جرم اعم از پیشگیری‌های انتظامی، فرهنگی و اجتماعی و وضعی را در ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌‌ها و نهادها دانست.

در این مراسم یاد شده با قدردانی از خدمات دادستان سابق رستم، قاضی رحیمی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب جدید این شهرستان معرفی شد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.