مفتی عالی سوریه مردم این کشور را به وحدت و یکپارچگی دعوت کرد

به گزارش ایرنا، حسون روز دوشنبه در گفت و گو با رادیوی دولتی ‘صدای روسیه’ گفت: امروز همراه با عراق، لبنان، برادران فلسطینی و دوستان خود با هر گونه تفرقه و جدایی اعم از مدهبی یا قومی یا ایدئولوژیکی مبارزه می کنیم.

وی با بیان اینکه برخی نیروهای خارجی در تلاش برای ایجاد تفرقه میان ملت سوریه هستند، افزود: تفرقه نه تنها در سوریه، بلکه کل خاورمیانه به نفع این نیروها است.

وی اضافه کرد: آمریکا، متحدان غربی اش و رژیم صهیونیستی برای تفرقه افکنی در منطقه خاورمیانه تلاش می کنند و برای رسیدن به این هدف از حربه های مختلف همچون دفاع از دمکراسی استفاده می کنند.

مفتی عالی سوریه خاطرنشان کرد: در همه نقاط جهان روحیه و گرایش به جدایی طلبی مشاهده می شود، اما طرفداران این رویکرد زمانی که مورد تشویق قرار می گیرند برای کشورها و کل منطقه خطرناک می شوند.

حسون گفت: همه نیروهای سیاسی باید با این گونه روحیه مبارزه کنند.

وی در باره نقش رسانه های خبری در سیر حوادث سوریه گفت: رسانه های خبری سلاح بسیار قوی هستند که با کمک آنها هم می توان آتش جنگ را برافروخت و هم می توان آرامش و صلح برقرار کرد.

مفتی عالی سوریه خاطرنشان کرد: رسانه های خبری نقش بزرگی در جنگ افغانستان، عراق و بسیاری کشورهای دیگر بازی کردند و از همه هموطنانم دعوت می کنم با دقت از این سلاح استفاده کنند.

حسون انتخابات پارلمانی سوریه را رویداد مهم در تاریخ این کشور خواند و گفت: هر چند که ممکن است نتایج انتخابات خوشایند برخی نباشد، اما برگزاری آن حائز اهمیت فراوان بود و آمادگی دولت برای تحولات سیاسی را نشان داد.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۲۶۱۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.