موسسات قرآنی دردولت نهم ودهم به ۱۲۰۰ موسسه افزایش یافته است

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا،’سید محمد حسینی’یکشنبه شب در آیین افتتاحیه بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که در مصلای امام خمینی (ره) با حضور رئیس جمهوری برگزار شد، هدف از برگزاری آن را حاکم شدن گفتمان قرآنی و ایجاد علاقه وانس بیشتر مردم با این کتاب آسمانی ذکر کرد.

وی افزود: اگر این گونه اقدامات صورت نگیرد؛ نمی توان حرکت منطقی در کشورایجاد کرد و لازمه مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان، حرکت های ایجابی است.

عضو کابینه دولت دهم خاطرنشان کرد: در دولت نهم و دهم اهتمام بیشتری به این کتاب آسمانی شده و فعالیت های گسترده قرآنی نیز بیش از گذشته در کشور و عرصه بین الملل انجام گرفته است.

حسینی، تصویب ایجاد معاونت قرآن و عترت در وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی را نمونه ای از اهتمام دولت دهم به قرآن عنوان کرد

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان قرارداریم و هدف از روزه در این ماه تقوی است ، گفت : قرآن کتابی است که برای هدایت متقین است و امید واریم که بتوانیم از مواهب این ماه خدا بهره‌مند شویم.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان می‌خواهند از لحاظ اقتصادی محدودیت‌هایی برای ما ایجاد کنند، اظهار داشت : اگر ما اهل تقوی باشیم، درهای برکت الهی باز می‌شود و مشکلات اقتصادی برطرف خواهد شد.

وزیر فرهنگ وارشاداسلامی تصریح کرد: با برنامه هایی که فراهم شده و با تجربه ۱۹ ساله ، نمایشگاه بیستم قرآن به نحوه احسن برگزار می شود و امید می رود ماحصل این برنامه ها ، مقدمه‌ای برای ظهور امام زمان (عج) باشد.

در ادامه این مراسم ، با حضور رئیس جمهوری و وزیر ارشاد از ۲۷ نفر از خادمان قرآنی تجلیل شد.

۱۵۹۲

فراهنگ**۱۳۵۵**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۱۳۰۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.