ناکارتس: پیشرفتی نداشته ایم/سلطانیه: پیشنهاد جدید به آژانس داده ایم

شنبه ۲۰ خرداد – ۰۹:۳۱:۱۸ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

پایان نشست نمایندگان ایران و آژانس؛

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-نشست نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و اژانس بین المللی انرژی اتمی شامگاه جمعه پس از هشت ساعت بحث های فشرده در مقر آژانس در وین پایان یافت.
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری آریا، هرمان ناکارتس، بازرس ارشد آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از مذاکرات مقامات آن سازمان با نمایندگان ایران به خبرنگاران گفت: “هیچ پیشرفتی نداشته ایم.”
 علی اصغر سلطانیه نماینده جمهوری اسلامی ایران در آژانس پس از پایان این نشست با شرکت در جلسه مطبوعاتی گفت، با توجه به فشردگی مذاکرات و حساسیت ویژه ای که این موضوع دارد، لازم است همه ابعاد آن با دقت بررسی شود.
علی اصغر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس گفت که ادامه اصرار بر بازدید از پارچین سازنده نیست و آن سایت ورای تعهدات ایران به موجب معاهده عدم تکثیر سلاحهای هسته ای است.
به گفته سلطانیه، ایران پیشنهاد متقابلی به آژانس بین المللی انرژی اتمی داده است که اینک در دست بررسی است.
سلطانیه ضمن اشاره به پیشنهادهای ایران به آژانس و نیز مباحث مهم و مواضع اصولی تهران، بر صبر و دقت لازم جهت تهیه چارچوبی خاص بری رفع ابهامات و ادعاهایی که مطرح شده تاکید کرد و افزود این مسئله به کلی با بازرسی های عادی که مطابق معیارهایی مشخص در تمام کشورها صورت می گیرد، تفاوت دارد.
در نشست دیروز، تیم مذاکره کننده از ایران به ریاست علی اصغر سلطانیه سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس، هرمان ناکارتس معاون مدیرکل در امور پادمان ها، رافائل گروسی دستیار ویژه مدیرکل و چند نفر از کارشناسان آژانس حضور داشتند.
 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۰۹۰۹۳۱۱۸۱۷۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.