نتیجه جلسه فدرال رزرو امروز فروردین ۱۴۰۳ / نتایج پایان نشست فدرال رزرو آمریکا

فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست دو روزه خود اعلام کرد، اقتصاد این کشور رو به رشد و رونق است ولی ادامه این روند نیازمند حمایت و اجرای برنامه های محرک پولی است.

به گزارش رویترز؛ بیانیه فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست دو روزه خود نشان می دهد که این کشور تصمیمی برای متوقف کردن برنامه محرک پولی خود در نشست ماه سپتامبر نیز ندارد.

بر اساس این گزارش اعلام این تصمیم تاثیر بسیاری بر افت ارزش دلار و افزایش قیمت جهانی کالاهای مختلف از جمله طلا داشته است.

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که با توجه به بالا بودن نرخ بیکاری و پایین بودن نرخ تورم در آمریکا فدرال رزرو می تواند اجرای برنامه محرک پولی ۸۵ میلیارد دلاری را ادامه دهد.

تحلیلگران پیش از این اعلام کرده بودند که احتمال متوقف شدن بخشی از برنامه محرک پولی آمریکا از ماه سپتامبر وجود دارد ولی بیانیه فدرال رزرو نشان می دهد که چنین تصمیمی در شرایط کنونی در اولویت نخواهد بود.

به نظر می رسد گزارش های مربوط به رشد اقتصادی و نرخ بیکاری آمریکا که روز جمعه منتشر خواهد شد تاثیر بسیاری بر روند ارزش دلار و قیمت جهانی کالاها خواهد داشت./طلا

فدرال رزرو برای یک حرکت تورمی آماده می‌شود که می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر بازار رمزارزها و دارایی‌های پرریسک بگذارد. بیت‌کوین پس از اینکه در پایین‌ترین قیمت هفتگی خود از ماه جولای بسته شد، اکنون نیز با یک هفته دیگر با اطلاعیه‌های اقتصاد کلان مواجه است. با وجود گذشت چند روز از انتشار آخرین داده‌های تورم ایالات متحده، ضرر بازار رمزارزها و دارایی‌های پرریسک هنوز جبران نشده است.

به گزارش بیدار بورس از اقتصاد آنلاین، کانال ۲۰ هزار دلاری هنوز برای بیت‌کوین به یک سطح حمایتی تبدیل نشده و با آغاز هفته سوم سپتامبر، همچنان این خطر وجود دارد که این سطح به عنوان خط مقاومتی عمل کند.

هنوز نگرانی در مورد تصمیمات فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره بعدی در روزهای آینده وجود دارد که می‌تواند احساسات بازار را به میزان قابل توجهی تحت تاثیر قرار دهد.

علاوه بر این، پیامدهای ادغام اتریوم همچنان ادامه دارد، در حالی که بازپرداخت بدهی به طلبکاران صرافی ورشکست شده Mt. Gox نیز بر چشم‌انداز بیت‌کوین تاثیر می‌گذارد.

در ادامه، به ۵ عاملی که می‌تواند در هفته آینده بر بازار رمزارزها تاثیر بگذارد می‌پردازیم.

افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در کانون توجه

رویداد اصلی هفته جاری، تصمیم فدرال رزرو در مورد نرخ بهره اصلی است. پس از اینکه شاخص قیمت مصرف کننده برای ماه آگوست بیشتر از حد انتظار اعلام شد، فدرال رزرو برای واکنش تحت فشار قرار گرفت.

به این ترتیب، طبق گزارش CME FedWatch Tool از ۱۹ سپتامبر، بازار اکنون به طور کامل با حداقل ۷۵ واحد افزایش نرخ وجوه فدرال رزرو قیمت گذاری شده است و از طرفی احتمال افزایش ۱۰۰ واحدی نرخ بهره وجود دارد.

افزایش ۱۰۰ واحدی نرخ بهره، اولین اقدام این‌چنینی فدرال رزرو از اوایل دهه ۱۹۸۰ خواهد بود.

نمودار احتمالات نرخ هدف فدرال رزرو

نمودار احتمالات نرخ هدف فدرال رزرو تا ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۲

کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) قرار است در ۲۰ تا ۲۱ سپتامبر تشکیل جلسه دهد و بیانیه ای را منتشر کند که افزایش و حمایت فدرال رزرو از رقم مربوطه را تایید می کند.

مایک مک‌گلون، استراتژیست ارشد کالا در بلومبرگ، در مصاحبه‌ای گفت: “فدرال رزرو سیاست‌های خود را به این زودی تسهیل نخواهد کرد و این طبیعت کلاسیک بشر است، زیرا اکنون ما از این مزیت برخورداریم که می‌دانیم آن‌ها با تسهیل‌گری بیش از حد، چه اشتباهی مرتکب شده‌اند. “

وی اظهار کرد که دارایی‌های پرریسک از زمان سقوط مارس در ۲۰۲۰ بسیار به یک طرف تغییر کرده و اکنون «بسیار واضح است» که تغییر شکل خواهد گرفت.

مک گلون با تکرار یک تئوری دیرینه درباره آینده این ارز دیجیتال گفت: کریپتو در راه‌اندازی مجدد کلی بازار شکل خواهد گرفت و بیت کوین در نهایت رشد خواهد کرد. طلا نیز عملکرد بهتری خواهد داشت، اما هر دو، در ابتدا ریزش تجربه خواهند کرد.

یک حرکت ۱۰۰ واحدی در هفته جاری این روند را تسریع خواهد کرد که اکنون شاهد کاتالیزورهایی از سوی بانک‌های مرکزی فراتر از ایالات متحده است، زیرا این بانک‌ها در ابتدا برای شروع افزایش نرخ‌ها برای مبارزه با تورم کند بودند.

در همین حال، حساب محبوب تحلیلی توییتر Games of Trades اعلام کرد که زمان بحران برای S&P ۵۰۰ قبل از شروع معاملات وال استریت بوده است.

کوین سونسون، تحلیلگر و مفسر می‌گوید: “در چنین مواقعی، با عدم قطعیت گسترده در سراسر جهان، بازار کریپتو بدون اجازه سهام حرکت قابل توجهی انجام نخواهد داد. “

کاهش قیمت لحظه‌ای بعد از بسته شدن هفتگی ضعیف

هفته گذشته شاهد افزایش بادهای مخالف برای بیت‌کوین بودیم که منجر به کاهش قیمت این رمزارز شد. داده‌های کوین‌تلگراف مارکت پرو و تریدینگ ویو نشان می‌دهد در یک کندل هفتگی بیش از ۲ هزار دلار از دست داد و زیر کانال ۲۰ هزار دلاری بسته شد که کمترین میزان آن از ماه جولای است.

نمودار شمعی هفتگی بیت‌کوین

نمودار شمعی هفتگی بیت‌کوین

این قیمت پایانی با روند نزولی قابل توجهی همراه شد که به دنبال آن بیت‌کوین به زیر کانال ۱۹ هزار دلاری سقوط کرد.

نمودار شمعی یک ساعته بیت‌کوین

نمودار شمعی یک ساعته بیت‌کوین

حال و هوای نزولی شاید قابل درک باشد؛ خبر آپدیت مرج اتریوم باعث پیش‌خور شدن بازار شد و محرک‌های اقتصاد کلان نیز بر دارایی‌های پرریسک تاثیر گذاشت.

اکنون، تحلیلگران بر این باورند که احتمال روند نزولی حداقل تا زمان اعلام نرخ بهره توسط فدرال رزرو، باقی خواهد ماند.

منبع تجزیه و تحلیل زنجیره ای Material Indicators در ۱۸ سپتامبر به دنبال کنندگان توییتر گفت: “بیت‌کوین در طول پایان هفته افت قابل توجهی تجربه کرده اما همیشه قبل از بسته شدن قیمت، همیشه احتمال نوسانات وجود دارد. “

“اطلاعیه های اقتصادی و فدرال رزرو در هفته آینده دوباره همه چیز را به جنب و جوش خواهد آورد. “

یک نمودار در صفحه ثبت سفارش بایننس نشان می‌دهد که از زمان شکست بیت‌کوین در حفظ عملکرد قیمتی، سطح حمایتی در حدود کانال ۱۹ هزار و ۸۰۰ دلار مشاهده شده است.

با در نظر گرفتن اینکه چه زمانی ممکن است اقتصاد کلان به کف خود برسد، یکی از معامله‌گران به نام Cheds اظهار کرد که برای سه ماهه چهارم سال جاری، بیت‌کوین در مسیر درست خود قرار گرفته است.

افزایش شاخص دلار به اوج چند دهه اخیر

در همین حال، یکی از مهم‌ترین شاخص‌های اقتصاد کلان، دلار آمریکا است که پس از اعلام شاخص قیمت مصرف‌کننده، ضررهای خود را جبران کرده است.

شاخص دلار آمریکا (DXY) که یک باد مخالف برای کریپتو است، در حال حاضر کمی پایین‌تر از۱۱۰ قرار دارد و برای چند روز تثبیت شده است.

این شاخص در اوایل این ماه به ۱۱۰.۷۸ رسید که بالاترین میزان از سال ۲۰۰۲ بود، در حالی که از تداوم اصلاحات قابل توجه جلوگیری کرد.

نگاهی به همبستگی معکوس بین DXY و BTC/USD در عین حال تأثیر حرکت های صعودی شاخص دلار آمریکا بر بیت‌کوین را تأیید می کند.

نمودار یک روزه شاخص دلار و بیت‌کوین

نمودار یک روزه شاخص دلار و بیت‌کوین

پس از بروزرسانی مرج اتریوم

به دنبال آپدیت مرج اتریوم، بازار شاهد روند نزولی بوده است. در اقدامی که ممکن است سهم بازار را به نفع بیت کوین تغییر دهد، قیمت اتریوم هفته گذشته ۲۵ درصد کاهش یافت. در حال حاضر این رمزارز در کانال هزار و ۳۰۰ دلاری معامله می‌شود که پایین ترین سطح آن از ۱۶ جولای است.

نمودار شمعی یک ساعته اتریوم

نمودار شمعی یک ساعته اتریوم

از آنجا که قیمت پایانی نتوانس ضررها را جبران کند، سونسون هشدار داد: “اتریوم نتوانست حمایت حیاتی خود را حفظ کند. “

در همین حال، متیو هایلند، تحلیلگر، هدف ۱۰۰۰ دلاری را برای اتریوم تعیین و اضافه کرد که ۱۲۵۰ دلار “باید به عنوان سطح حمایتی حفظ شود. “

در مقابل بیت کوین، اتریوم در طول هفته تا ۱۹ درصد کاهش یافت و سهم بیت کوین از کل بازار ارزهای دیجیتال از ۱۴ سپتامبر ۱.۲ درصد افزایش یافت.

از نظر یکی از تریدرها به نام CryptoGodJohn، با این وجود، این یک فرصت برای ورود به بازار بود. سامسون موو، مدیرعامل استارتاپ پذیرش بیت کوین JAN۳، نظری خلاف این داشت و خاطرنشان کرد در حالی که اتریوم هنوز در سطوح فعلی بالاتر از میانگین متحرک ۲۰۰ هفته ای (WMA) بوده، بیت کوین کمتر از معادل خود است.

وی اظهار کرد: ” بیت کوین ۱۶ درصد زیر میانگین متحرک ۲۰۰ روزه معامله می شود در حالی که اتریوم ۷ درصد بالاتر از این معیار قرار دارد.

اتریوم امروز شاهد افت ۶ درصدی بوده، در حالی که بیت‌کوین ۲ درصد کاهش قیمت تجربه کرده است.

اتریوم همچنان به دلیل انتظارات ناشی از آپدیت مرج، بالاتر از حد انتظار معامله می‌شود و این احتمال وجود دارد که افت ۱۶ درصدی در معیار میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه را تجربه کرده و به هزار دلار برسد.

میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه به عنوان یک خط روند مهم در طول بازارهای خرس کریپتو عمل می کند و بازپس گیری آن پس از از دست دادن آن به عنوان پشتیبانی از لحاظ تاریخی نشان دهنده بازگشت به قدرت است.

رکود در عرضه بیت‌کوین

حتی با وجود اینکه نوسانات قیمتی اخیر شاهد افزایش در فعالیت‌های درون‌زنجیره‌ای است، هولدرها عزم خود را حفظ کرده‌اند. بر اساس گزارش شرکت تحلیلی گلسنود Glassnode، کوین‌هایی که برای مدت حداقل پنج سال نگهداری می‌شوند، تنها روند صعودی را نشان می‌دهند.

بر اساس داده‌های جدید گلسنود، درصد عرضه بیت‌کوین که آخرین بار در سپتامبر ۲۰۱۷ یا پیش از آن فعال بوده، به بالاترین حد خود یعنی ۲۴.۸ درصد رسیده است.

درصد بیت‌کوین‌هایی که آخرین بار در پنج سال گذشته فعال بوده‌اند

درصد بیت‌کوین‌هایی که آخرین بار در پنج سال گذشته فعال بوده‌اند

در همین حال، میزان عرضه بیت‌کوین‌هایی که آخرین بار بین پنج تا هفت سال گذشته فعال بوده‌اند، به بالاترین سطح خود در دو سال گذشته یعنی ۱.۰۱ بیت‌کوین رسیده است.

میزان بیت‌کوین‌هایی که در پنج تا هفت سال گذشته فعال بوده‌اند

میزان بیت‌کوین‌هایی که در پنج تا هفت سال گذشته فعال بوده‌اند

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.