نجات بیماران قلبی با مراقبه؟

۲۹ آبان ،

انجام مراقبه یا مدیتیشن توسط بیماران قلبی، میتواند به نجات جان آنها بینجامد.

به گزارش تفسیری خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران: نتیجه تازهترین بررسی حاکی از آنست که بیماران قلبی که به طور مدام به مدیتیشن یا مراقبه میپردازند، می توانند احتمال ایجاد حملات قلبی را به صفر یا حداقل یک دوم برسانند

دراین پژوهش گروهی از بیماران قلبی در برنامه های کاهش استرس مبتنی بر مراقبه متعالی شرکت این گروه  روزانه ۲ بار و هر با به مدت ۲۰ دقیقه به مراقبه معنوی پرداختند که مهمی آن بدن و ذهن آنها حس استراحت و آرامش عمیق را تجربه کردند.

در واقع مراقبه استعلایی روشی ساده، آسان و طبیعی برای آرامش ذهن است، اما آرامش و تعادل احساسات تنها فواید این عمل محسوب نمی شوند.

مراقبه تاثیرات بدنی مثبت فراوانی از جمله کاهش فشار خون وکاهش و کنترل بیماری های قلبی- عروقی دارد.افرادی که به مراقبه می پردازند، به آرامش کامل معنوی و جسمانی می رسند.

در این میان گروهی از پزشکان بر آثار مثبت مراقبه بر بیماری های قلب تاکید می کنند، درحالیکه گروهی دیگر نتیجه گیری هایی از این دست را بسیار زودرس می دانند، بر اثرات مراقبه بر این بیماری ها نگذشته است.

در حال حاضر بسیاری از متخصصان معقدند ؛که اگر حتی برای اثبات تاثیر مثبت مراقبه بر جلوگیری از حملات قلبی زود باشد، اما می توان به طور حتم بر افزایش حس سلامت و کیفیت زندگی از طریق پرداخت به آن تاکید کرد.

پیش از پرداختن به انواع نرمش ها و روش های جسمانی مراقبه توسط بیماران قلبی، مشاوره با پزشک متخصص ضروری است./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.