نحوه و ظرفیت انتقالی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد

۲۸اردیبهشت،

97-14.jpg

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد از آغاز ثبت‌نام نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر از ۱۶ خرداد ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین نصیرزاده در نشست خبری «نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ آزاد اسلامی» با اشاره به آغاز ثبت‌نام نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد از ۱۶ خرداد تا ۳۰ مردادماه، گفت: ثبت‌نام فقط به صورت اینترنتی و از طریق وب پایگاه اینترنتی اداره کل امور شاهد و ایثارگران به نشانی www.esargaran.iau.ir انجام می‌شود.

وی ادامه داد: آمار جابجایی دانشجویان شاهد و ایثارگر در سال قبل ۳۰۰۰ نفر بوده است که با توجه به شرایط تازه این تعداد دو برابر شده و به بالای ۶۰۰۰ نفر رسیده است.

وی با اشاره به ضوابط نقل و انتقال، اظهار کرد: برای فرزندان و همسران شهید و جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، همسر و فرزند جانبازان ۴۰ درصد و بالاتر و آزادگان و همسر و فرزند آزادگان نقل و انتقال و مهمانی بدون محدودیت انجام می‌شود.

وی ادامه داد: اولویت دوم برای برادر و خواهران شهید، فرزند و همسران جانباز ۲۵ تا ۳۹ درصد در نظر گرفته شده که این اشخاص باید ابتدا دو ترم را به صورت مهمان در واحد مورد نظر طی کنند و در صورت کسب معدل ۱۵ انتقال انجام می‌شود، البته انتقال برای شهر تهران با معدل حداقل ۱۷ انجام می‌شود.

نصیرزاده ادامه داد: اولویت سوم برای جانبازان زیر ۲۵ درصد و فرزندان و همسران آنان و رزمندگان، فرزندان و همسران رزمنده در نظر گرفته شده که این اشخاص می‌توانند یک ترم به صورت مهمان بگذرانند و در صورت کسب معدل حداقل ۱۵ تمدید مهمانی انجام می‌شود.

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران با اشاره به زمان اعلام نتایج دخواست انتقالی دانشجویان شهد و ایثارگر، اظهارکرد: زمان اعلام نتایج بلافاصله پس از تشکیل کمیسیون اعلام نتایج از طریق پایگاه اینترنتی ثبت‌نام دانشجویان اطلاع رسانی می‌شود و مراجعه حضوری به سازمان مرکزی دانشگاه برای انجام امور جاری ثبت‌نام نیاز نیست.

ایجاد دو معاونت تازه در اداره کل امور شاهد و ایثارگران

نصیرزاده با تشریح اهم فعالیت‌های انجام شده در سال قبل توسط اداره کل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد، تصریح کرد:‌ ارتقا و گسترش چارت تشکیلاتی اداره کل امور شاهد و ایثارگران سازمان مرکزی از هفت نفر به ۲۲ نفر از جمله فعالیت‌های این سازمان بوده است.

وی از ایجاد دو معاونت تازه در اداره کل امور شاهد و ایثارگران خبر داد و گفت: معاونت فرهنگی به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و برنامه‌ریزی جهت فعالیت‌های فرهنگی شاهدان و ایثارگران و معاونت آموزشی و دانشجویی جهت برنامه‌ریزی و رسیدگی شایسته به امورات آموزشی و بالا بردن سطح خدمات دانشجویی به دانشگاه شاهد و ایثارگر راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی و ایجاد دو حوزه تازه در اداره کل امور شاهد و ایثارگران تحت عنوان اداره کارکنان و اداره اساتید شاهد و ایثارگر، گفت: این حوزه به منظور رسیدگی به درخواست‌های آنان و پیگیری امورات و بخشنامه‌های مرتبط با آنها راه‌اندازی شده است.

نصیرزاده، پیگیری، تصویب و ابلاغ آیین‌نامه اجرایی، شرح وظایف و ساختار سازمانی واحدهای دانشگاه آزاد را از دیگر از فعالیت‌های انجام شده در سال قبل عنوان کرد و افزود: به منظور تقویت و ارتقاء ارائه خدمات شایسته به شاهدان و ایثارگران انجام شده است.

وی اظهارکرد: ‌ایجاد ساختار تشکیلاتی تازه اداره امور شاهد و ایثارگران در سه سطح مدیریت، اداره و کارشناس مسئول از دیگر برنامه‌های صورت گرفته در این سازمان بوده است.

وی از صادر شدن احکام تمامی مدیران، روسای ادارات و کارشناسان مسئول امور شاهد و ایثارگر در واحدهای دانشگاه آزاد تحت عنوان مشاور رییس دانشگاه خبر داد و گفت: ایجاد دو حوزه تازه کارکنان و اساتید شاهد و ایثارگران در بخش ایثارگران واحدها از دیگر اموری است که تاکنون وجود نداشته است.

نصیرزاده با اشاره به راه‌اندازی وب پایگاه اینترنتی اداره کل امور شاهد و ایثارگران سازمان مرکزی دانشگاه آزاد با رویکرد تازه، گفت: در این پایگاه اینترنتی بخش‌های مختلفی از جمله ثبت‌نام نقل و انتقال با برنامه تازه کار خود را از این ترم آغاز می‌کند و دارای بخش‌های مختلفی نظیر اطلاع‌رسانی خبرها و اطلاعیه‌ها و ارائه پیشنهادات و نظرات و غیره است.

تشکیل کمیسیون تغییر رشته و گرایش تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر

وی راه‌اندازی بخش کمیسیون تغییر رشته و گرایش تحصیلی جهت رفاه حال دانشجویان شاهد و ایثارگر را از دیگر امور ویژه‌ای عنوان کرد که برای اولین بار در اداره کل امور شاهد و ایثارگران در سال قبل انجام شده است.

تدوین کتابچه آیین‌نامه‌ها و بخش‌نامه‌های اداره امور ایثارگران

نصیرزاده از تدوین آیین‌نامه تازه نقل و انتقالات و تدوین آیین‌نامه تازه جذب و ارتقا و همچنین تدوین آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های مربوطه به حوزه اساتید، کارکنان و دانشجویان شاهد و ایثارگر خبر داد و اظهار کرد: بزودی کتابچه آیین‌نامه‌ها و بخش‌نامه‌های مربوط به حوزه اساتید، کارکنان و دانشجویان شاهد و ایثارگر تهیه و در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

مشاور ریاست و مدیر کل امور شاهد و ایثارگران با بیان اینکه هم اکنون ۹۰ هزار نفر جمعیت ایثارگر و دانشجو در دانشگاه آزاد وجود دارد، اظهار کرد: البته جمعیت اساتید و کارکنان هنوز به صورت کامل بررسی نشده است و در مرحله آمارگیری است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.