نخستین حضور ثامن در جام باشگاههای آسیا/ عربها مدعیان این مسابقات

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ یکشنبه ۱۴ آبان۹۱،

تیم هندبال ثامن الحجج سبزوار اولین تجربه خودرا در رقابتهای جام باشگاه های آسیا کسب می نماید وبا حریفان قدری روبروست.

به گزارش تفسیری خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران پانزدهمین دوره مسابقات جام باشگاههای آسیا از روز ۱۲ آبان در قطر آغاز شده است و هم اکنون این رقابتها در حال برگزاری است و تیم ثامن سبزوار اولین حضور خود را تجربه میکند و با حریفان قدرتمند روبروست.

در ادامه گزارش تفسیری آمده است قرعه کشی این رقابتها ۳۱ شهریور سال جاری در هتل کانتینتتال دوم برگزار شد و نماینده کشورمان در گروه C با تیم های الاهلی بحرین العربی کویت و کینگ جوسین چین و المطر عربستان همگروه شد.

براساس این گزارش تفسیری ثامن سبزوار تاکنون ۲ دیدار برگزار نموده است که در اولین دیدار که روز جمعه ۱۲ آبان صورت گرفت به مصاف الاهلی بحرین رفت و ۲۶ بر ۲۱ آنرا شکست داد و دومین دیدار نیز روز شنبه ۱۳ آبان انجام شد و در آن تیم سبزوار ۲۳ بر ۲۳ با العربی کویت مساوی نمود و هم اکنون ۳ امتیازی است.

گفتنی است، با توجه به در اختیار داشتن مهره های خوب در ثامن سبزوار و استفاده از مربی اسپانیایی انتظار می رود این تیم نتیجه مطلوبی بگیرد و نماینده شایسته ای برای کشورمان بود و این در شرایطی است که سپاهان اصفهان از بهترین تیم های آسیا در جام باشگاههای آسیا حضور ندارد .

این گزارش تفسیری می افزاید: اصلی ترین رقبای تیم کشورمان تیم های قطری و کویتی می باشند و ثامنی باید مواظب آنها باشد و با بازیهای خوب امتیازات لازم را کسب کند.

بر اساس این گزارش تفسیری، در مسابقات جام باشگاههای امسال ۱۳ تیم حضور دارند که در ۳ گروه یک گروه تیمی و دو گروه تیمی تقسیم شده اند اکثر تیمهای شرکت نماینده از کشورهای عربی می باشند و تیم های شرق آسیا به خاطر ناداوریهایی که در قبل صورت می‌گرفت در این رقابتها حضور پیدا نمی کند البته یک تیم کینگ سوجین از چین به قطر اعزام شده است  و هم اکنون به مصاف رقیبان خود می روند.

گفتنی است، رقابتهای جام باشگاههای آُسیا از ۱۹۹۸ در شهر امان اردن آغاز شد و تیم الکاظمیا از کویت قهرمان در اولین دوره این مسابقات شد و در این سالهایی کشور کویت با ۶ قهرمان، ۵ قهرمان توسط کشور قطر، یک قهرمان توسط الاهلی عربستان و یک قهرمانی توسط الاسد لبنان از آن خود نموده اند.

لازم به ذکر است، تیم های پیکان سبزوار و مس کرمان در این مسابقات یک عنوان چهارمی نیز دارند و اما سپاهان یک نائب قهرمان در سال ۲۰۰۴ تهران عنوان سومی ۲۰۰۷ کویت و چهارمی ۲۰۰۱ اصفهان از تیم های پر افتخار میهن مان به شمار می رود و در این میان ذوب آهن نیز دو عنوان سومی در سالهای ۲۰۰۹ و ۹۸ اردن و یک چهارمی ۲۰۱۰ لبنان را دارد.

بنابر این گزارش تفسیری، چهاردهمین دوره رقابتهای جام باشگاههای آسیا سال قبل در امام عربستان انجام شد و در پایان این مسابقات المطهر این کشور عنوان قهرمانی را از آن خود نمود.

در پایان گزارش تفسیری خاطرنشان نمود: تیم های ایرانی اکثر در این رقابتها حضور داشتند و توانسته اند مقام های خوبی کسب نمایند و این موضوع نشان می‌دهد هندبالیستهای کشورمان چیزی از تیم های دیگر شرکت نماینده در جام باشگاهها کم ندارند و باید بر روی آنها سرمایه گذاری خوبی صورت گیرد تا آینده درخشانی داشته باشند./مح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.