نشست ژنو۲ می‌تواند سبب ایجاد فضاحت سیاسی برای آل‌سعود شود

فروردین ۱۴۰۳

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: اگر بحران سوریه با برگزاری نشست ژنو ۲ به پایان برسد فضاحت سیاسی و بین‌المللی برای عربستان ایجاد می‌شود، چرا که بسیاری از تروریست‌هایی که توسط عربستان تربیت شده‌اند به این کشور بازمی‌گردند و بحران‌های بسیاری برای آل‌سعود ایجاد خواهد شد.

“مصطفی قوام “در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران دربارهٔ اقدام اخیرعربستان سعودی مبنی بر عدم پذیرش کرسی غیر دائم شورای امنیت گفت: این اقدام به ابتکار “بندر بن سلطان” و دراعتراض به عدم حمله آمریکا به سوریه انجام شده، چرا که کلیه وعده‌های غربیان مبنی بر سرنگونی دولت سوریه تحقق نیافته است.

وی تصریح کرد: اگر بحران سوریه با برگزاری نشست ژنو ۲ به پایان برسد فضاحت سیاسی و بین‌المللی برای عربستان ایجاد می‌شود، چرا که بسیاری از تروریست‌هایی که توسط عربستان تربیت شده‌اند به این کشور بازمی‌گردند و بحران‌های بسیاری برای آل‌سعود ایجاد خواهد شد.

این کارشناس سیاست خارجی اظهار داشت: البته بعید به نظر نمی‌رسد که اقدام عربستان در عدم پذیرش کرسی غیر دائم شورای امنیت با هماهنگی آمریکا انجام نشده باشد، چرا که این کشور وابستگی بسیاری به ایالات متحده دارد.

قوام در پایان خاطرنشان کرد: حکام عرب خلیج فارس مجری اهداف ایالت متحده در منطقه می باشند و در تصمیم‌گیری‌های خود استقلالی ندارند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.