نماینده فلسطین: انگلیس وظیفه دارد از ما در سازمان ملل حمایت کند

۰۶م آذر ،

نماینده فلسطین در اتحادیه اروپاگفت: انگلیس یک مسئولیت تاریخی برای حمایت از تلاش قریب‌الوقوع فلسطین برای تبدیل به “کشور غیرعضو” در سازمان ملل دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، لیلا شهید، نماینده فلسطین در اتحادیه اروپا گفت: انگلیس نمی‌تواند بهار عربی را به نفع دموکراسی تنها در لیبی، سوریه و مصر بپذیرد و توجه نداشته باشد که فلسطینی‌ها همچنان در اشغال زندگی کنند.

وی افزود: انگلیس به عنوان یک قدرت استعماری مسئولیت تاریخی در قبال فلسطین دارد. انگلیس یک کشور بسیار مهم برای خاورمیانه است. لندن روابط تجاری گسترده‌ای با ما دارد.

نماینده فلسطین در اتحادیه اروپا افزود: دیوید کامرون، اول وزیر انگلیس باید بداند که اگر از ما حمایت نکند باید با خطرات ناشی از واکنش عمومی عقاید مردم کشورهای عربی مواجه شود.

انگلیس نظیر اکثر کشورهای اروپایی چون آلمان و اسپانیا هنوز تصمیم نگرفته که به طرح فلسطین برای تبدیل شدن به کشور غیر عضو در سازمان ملل رای منفی، مثبت و یا رای ممتنع بدهد. با این حال بعضی منابع آگاه اعلام کرده‌اند که انگلیس رای ممتنع خواهد داد. این درخواست قرار است روز پنج‌شنبه (نهم آذر) در سازمان ملل مطرح شود.

دولت لندن ترجیح می‌دهد تا فلسطین از پیشنهاد خود منصرف شود اما با این حال این درخواست که از مدت‌ها پیش مطرح بوده قرار است روز پنج‌شنبه به رای گذاشته شود.

دولت انگلیس تحت فشار شدید دولت فرانسه که شدیدا از درخواست فلسطینی‌ها برای تبدیل شدن به یک کشور غیر عضو در سازمان ملل حمایت می‌کند، قرار گرفته است. فلسطین هم‌اکنون جایگاه ناظر در سازمان ملل را دارد.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله به حامیان و طرفداران خود گفت: ما با اطمینان کامل به سازمان ملل می‌رویم. این حق ماست چرا که شما با ما میباشید.

تشکیلات خودگردان فلسطین امیدوار است که حمایت بین‌المللی رژیم صهیونیستی را متقاعد کند تا پس از دو سال بن‌بست در مذاکرات صلح به سر میز مذاکرات بازگردد.

کامرون و ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس به صورت علنی به فلسطینی‌ها تاکید کرده‌اند تا از پیشنهاد خود دست بردارند چرا که این امر می‌تواند فرصت‌ها برای از سرگیری مذاکرات صلح میان رژیم صهیونیستی و فلسطین را دچار خدشه کند.

نیک کلگ، معاون اول وزیری انگلیس به همراه اد میلیبند، رهبر حزب کارگر انگلیس از طرح فلسطین حمایت می‌کنند. به طوری که مشخص شده، قرار است معاون اول وزیر انگلیس با دیوید کامرون و ویلیام هیگ مذاکره کند و نظر آنها را برای دادن رای مثبت به پیشنهاد فلسطین در سازمان ملل تغییر دهد، چرا که فلسطین پس از درگیری‌های اخیر در غزه بیش از هر زمان دیگری به حمایت لندن نیاز دارد.

این پیشنهاد از سوی فلسطین احتمالا دو سوم اکثریت آرای مجمع عمومی را با یا بدون حمایت کشورهای اروپایی به دست آورد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.