هزار بازرس مسئولیت نظارت بر حدود ۱۲ هزار دستگاه را بر عهده دارند

مدیرکل دفتر فناوری و تحلیل اطلاعات سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه تعداد دستگاه‌های مشمول بازرسی حدود ۱۲ هزار دستگاه است، گفت: در کل کشور حدود هزار و ۱۰۰ بازرس نظارت بر این دستگاه‌ها را برعهده دارند.

هزار بازرس مسئولیت نظارت بر حدود ۱۲ هزار دستگاه را بر عهده دارند

به گزارش ممتاز نیوز، نخستین نشست کشوری هم‌اندیشی دفتر فناوری و تحلیل اطلاعات با حضور مدیرکل، معاونان، رؤسای ادارات و کلیه کارشناسان فناوری اطلاعات مرکز و استان‌ها به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

مهدی هدایت‌فر مدیرکل دفتر فناوری و تحلیل اطلاعات سازمان بازرسی کل کشور در این نشست ضمن تبیین اهداف و برنامه‌های خود در حوزه فناوری اطلاعات و نظارت الکترونیک، اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده از پایگاه‌های اطلاعاتی موجود در سازمان، تعداد دستگاه‌های مشمول بازرسی حدود ۱۲ هزار دستگاه است؛ این درحالی است که در کل کشور حدود هزار و ۱۰۰ بازرس نظارت بر این دستگاه‌ها را برعهده دارند که این عدم تناسب، نیاز به انجام بازرسی و نظارت الکترونیک را اجتناب ناپذیر می‌کند.

مدیرکل دفتر فناوری و تحلیل اطلاعات سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه در سند تحول قضایی به موضوع نظارت الکترونیک تأکید بسیاری شده است، اظهار کرد: در بسیاری از قوانین بالادستی مانند قانون ارتقاء سلامت اداری و برنامه توسعه پنجم و ششم و همچنین آیین‌نامه اجرایی قانون تشکیل سازمان و دستورالعمل برنامه‌ریزی مسأله‌محور سال ۱۴۰۰ نیز بر این وظیفه سازمان بازرسی کل کشور تأکید شده است، لذا لازم است این دفتر نسبت به نظارت الکترونیک و مفهوم بازرسی‌های فناورانه اقدامات جدی به عمل آورد. در همین راستا کارگروه لازم تشکیل شده و تهیه گزارش شناخت و سند تحول دیجیتال در این کارگروه با فوریت در دست اقدام است.

در ادامه جلسه کارشناسان فناوری اطلاعات استان‌ها ضمن اعلام‌نظر و ارائه پیشنهاداتی در خصوص موضوع نظارت الکترونیک، به بیان برخی مشکلات موجود در حوزه فناوری اطلاعات در استان‌ها از جمله نبود ساختار سازمانی متناسب با وظایف، وضعیت استخدامی کارشناسان فناوری اطلاعات، کمبود نیروی متخصص فناوری اطلاعات، چند وظیفه بودن بسیاری از کارشناسان استان، حجم بالای امور محوله غیرمرتبط با فناوری اطلاعات، عدم برگزاری دوره‌های آموزشی و ضرورت فرهنگ‌سازی در حوزه فناوری اطلاعات و نظارت الکترونیک اشاره کردند.

در پایان جلسه و به منظور هماهنگی بیشتر بین مرکز و بازرسی‌کل استان‌ها، معاونین دفتر و رؤسای ادارات ضمن اشاره به برخی نکات فنی در حوزه‌های شبکه، امنیت و نرم‌افزارهای سازمانی راهکارهای اجرایی و توسعه‌های جدید سامانه‌های سازمان را برای کارشناسان فناوری اطلاعات استان‌ها تبیین کردند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.