هفته بهاری

جام جم آنلاین: پس از افزایش دما طی روزهای گذشته در بیشتر مناطق میهن و یکه‌تازی خورشید در آسمان ایران زمین، بتدریج از اوایل این هفته نیمه شمالی کشور ما تحت تاثیر امواج ناپایدار قرار می‌گیرد که فعالیت این امواج در این نیمه، سبب تضعیف جو پایدار در کشور و کاهش تدریجی دما خواهد شد. در سایر مناطق اگرچه بارشی نخواهیم داشت، اما از شدت گرما کاسته می‌شود.

دیروز: روز گذشته در جنوب شرق و شرق وزش باد و گردو خاک ادامه داشت. در سایر مناطق آسمان صاف بود و روند افزایشی دما بخصوص در دمای بیشینه هنگام بعدازظهر تا شب ادامه داشت. در برخی مناطق غربی نیز گرد و غبار محلی همچنان تداوم داشت. به طور کلی می‌شود گفت دیروز روز کم پدیده‌ای در سراسر کشور بود.

امروز: انتظار داریم با نزدیک شدن سامانه ناپایداری، از بعدازظهر امروز و از سمت شمالی‌ترین شهرهای شمال غرب بارش‌های پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد شروع شود. از امشب ابتدا کاهش دما شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر را فرا می‌گیرد. امروز همچنین بر سرعت وزش باد در غرب و جنوب غرب افزوده می‌شود و در این مناطق غلظت گرد و غبار بتدریج افزایش می‌یابد.

آینده‌نگری: از فردا بارش‌ها، مناطق وسیع‌تری از شمال غرب، مناطقی از غرب، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز را فرا می‌گیرد و از پس فردا بارش‌ها به شمال شرق و تا حدی شرق هم می‌رسد. با عمیق‌تر شدن امواج ناپایدار از اواسط هفته در دامنه‌های زاگرس و دامنه‌های البرز هم احتمال بارش‌هایی وجود دارد. می‌شود گفت در این هفته روند کاهشی دما و بارش‌های رگباری، بهاری دوباره را در برخی مناطق کشور، بخصوص در نیمه شمالی به ارمغان خواهد آورد.

احسان مرادی – جام‌جم


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.