ادامه رگبار بهاری در برخی مناطق

جام جم آنلاین: پیش‌بینی ما نشان می‌دهد خوشبختانه نیمه اول اردیبهشت ماه نیز مانند فروردین پربارش خواهد بود.

البته قضاوت برای نیمه دوم اردیبهشت ماه هنوز کمی زود است. شاید هفته آینده پیش‌بینی درازمدتی درباره وضع بارش‌ها در هفته دوم اردیبهشت ماه نیز به اطلاعتان برسانیم.

دیروز: روز گذشته در مناطق مرتفع و سردسیر البرز، شمال شرق، شرق و مناطقی از جنوب شرق، رشد ابر و رگبار و رعد و برق، گاهی همراه با تگرگ ادامه داشت. این وضع در شمال شرق، مناطقی مانند شمال خراسان رضوی، تا حدی شمال سمنان، شرق استان گلستان و مناطقی از خراسان شمالی شدت بیشتری داشت و تگرگ، همچنین رگبارهای شدید خساراتی به برخی مزارع و باغ‌ها وارد کرد. همچنین روز گذشته از غلظت گرد و غبار در مرکز کاسته شد، ولی متاسفانه بار دیگر از عصر روز گذشته بر غلظت گرد و غبار در غرب و جنوب غرب افزوده شد.

امروز: امروز بارش‌های بهاری در شمال شرق، دامنه‌های البرز، شمال تهران، شرق، جنوب شرق، مناطقی از مرکز و شرق دامنه‌های مرکزی زاگرس رخ می‌دهد. اوج بارش‌ها در شمال شرق قرار می‌گیرد و همچنان احتمال وقوع سیلاب‌های محلی در این منطقه وجود دارد. همچنین گرد و غبار همچنان در جنوب غرب و غرب تداوم دارد.

آینده‌نگری: به نظر می‌رسد از فردا و بخصوص پس فردا بر گستره بارش‌ها در سطح کشور افزوده شود. در این مدت گرد و غبار در جنوب غرب و غرب و به صورت رقیق‌تر در شمال غرب و مرکز ادامه خواهد داشت.

وضع راه‌ها: در حال حاضر برخی راه‌های نیمه شرقی، بخصوص در شمال شرق کشور لغزنده است. همچنین در برخی راه‌های شمال شرقی احتمال آبگرفتگی موقتی وجود دارد.

تصویر ماهواره: در تصویر دریافتی از ماهواره که مربوط به بعدازظهر روز گذشته است، ابرهای متراکمی را روی شمال شرق، شرق استان گلستان و شرق رشته کوه البرز، مناطقی از جنوب شرق و ارتفاعات استان کرمان می‌بینید. این ابرها بارش‌های بهاری روز گذشته را سبب شد.

احسان مرادی – جام‌جم


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.