هنرمندان ایرانی پاسخ سیاه نمایی های هالیوود را بدهند

یکشنبه ۱۸ تیر – ۰۵:۰۰:۰۹ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

واکنش نمایندگان مجلس به تولید فیلم‌های ضدایرانی در هالیوود؛

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم، با اشاره به ضرورت استفاده از زبان فرهنگ و هنر در مقابله با خنثی‌سازی هجمه فرهنگی دشمنان، از هنرمندان خواست با قدرت حرفه‌ای خود وارد صحنه شوند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل خانه ملت، سید رمضان شجاعی کیاسری با اشاره به ساخت فیلم‌های ضدایرانی در هالیوود گفت: قوی‌ترین ابزار و منطق در مقابله با هجمه‌های فرهنگی، زبان فرهنگ و هنر است و با توجه به برخورداری کشور ما از تمدن کهن و فرهنگ غنی، به خوبی می‌توان از این روش بهره برد.
نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی افزود: با منطق قوی و محکم ایرانی می‌توانیم بهترین استفاده را از ابزار سینما و هنر در جهت تنویر افکار عمومی جهان نسبت به فرهنگ، تاریخ، مردم و کشور خود داشته باشیم و از تمام ابزارهایی که استکبار جهانی در عرصه فرهنگ به کار می‌گیرد، برای مقابله بهره بگیریم.
وی خواستار اقدام جدی و هدفمند دستگاه‌های فرهنگی دراین عرصه شد و بیان کرد: باید با روش‌های اثرگذار، هم در مقابل تهاجم قدرتهای غربی پاسخگو بود و هم جامعه بین‌الملل را نسبت به شرایط موجود در کشور اقناع کرد؛ به‌خصوص پرداختن به برخی موضوعات همچون لانه جاسوسی، دموکراسی، قدرت و فرصت ایران در برخورداری از تکنولوژی روز و توان بالای نظام در مواجهه با مشکلات، ضروری است.
این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه هنر، زبان شیرین و قابل پذیرش برای قشرهای گوناگون مردم در کشورهای مختلف است، گفت: در کشور ما از زبان بین‌المللی هنر استفاده اندکی شده است و می‌توان گفت، یکی از دلایل این امر، قوی نبودن پایه و مایه اصلی آثار هنری تولید شده است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم، اضافه کرد: فیلمنامه، معضل جدی آثار سینمایی ماست و ضعیف بودن آن موجب می‌شود آثار نهایی، کارهای شاخص و اثرگذاری نشود؛ لذا ما توقع داریم نویسندگان با ارائه فیلمنامه‌های قوی،‌ در کنار کارگردانان بزرگ و صاحب‌نام کشور بتوانند پاسخ محکمی در حد و شأن فرهنگ و هنر ایرانی به هجمه فرهنگی دشمنان بدهند.
عضو ناظر مجلس در شورای نظارت بر صدا و سیما با اشاره به سیاه‌نمایی فیلمهایی که هالیوود علیه ایران می‌سازد، تصریح کرد: آنها تمام تلاش و ظرفیت خود را به کار گرفته‌اند، ولی به دلیل منطق ضعیف‌شان، نتوانسته‌اند مخاطبان را نسبت به آنچه نشان می‌دهند، اقناع کنند و بنابراین کارنامه موفق و قابل پذیرشی نداشته‌اند.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، با بیان اینکه باید از ردیف بودجه آثار فاخر برای ساخت چنین تولیداتی استفاده کرد، یادآور شد: هنرمندان باید با قدرت حرفه‌ای خود وارد صحنه شوند و مسئولان ذی‌ربط موظف به حمایت از آنها هستند، زیرا با داشتن آثاری قوی، فاخر و ماندگار می‌توان پاسخ فرهنگی محکم و اثرگذاری را در عرصه بین الملل ارائه کرد.
فیلم سینمایی «آرگو» (سفینه) با موضوع تسخیر لانه جاسوسی، فیلم تلویزیونی «زمانی برای خیانت» با موضوع فردی که جاسوس سیا بود،‌فیلم سینمایی «۳۰۰: نبرد آرتمیشیا»، قسمت دوم از فیلم ضد ایرانی «۳۰۰»‌ با موضوع نبرد خشایارشاه با سپاه یونان از پروژه‌های ضد ایرانی است که در هالیوود ساخته می‌شود./

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۸۱۷۰۰۰۹۷۳۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.