هنرمندان مجسمه ساز همچنان در گمنامی به سر می‌برند

هنرمندان مجسمه ساز تهران برای اثبات خود و معرفی آثارشان نیازمند به حمایت بیشتر دولت هستند.

منصور فارسی مجسمه ساز در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: مجسمه یک حجم بصری است و تمامی این آثار اعم از موضوعی و غیر موضوعی (مجسمه‌هایی که فقط جنبه فانتزی دارند) در بردارنده یک نکته انسانی و بیانگر صفاتی ارزشمند برای افراد جامعه است.

وی افزود: آثار حجمی بر روی ضمین ناخودآگاه افراد تاثیر گذاشته و ابزاری برای آموزش غیرمستقیم و موثر در دراز مدت محسوب می‌شود.

این مجسمه ساز کشور در ادامه بیان کرد: عنوان برخی از مجسمه‌ها آشکار هستند و ظاهر آن ها بیانگر هدفی است که مجسمه برای آن ساخته شده است و برخی دیگر از آثار حجمی با عنوانی پنهان بیشتر باعث ایجاد لذت در بیننده می‌شود.

فارسی در خصوص تناسب موضوع مجسمه‌های شهری با محل نصبشان در تهران گفت: نصب مجسمه‌ها در شهر تهران به درستی انجام گرفته است که در این مورد می‌توان به مجسمه برخی از ورزشکاران در مقابل تعدادی از مدارس تهران اشاره کرد که نمایانگر پاکیزگی روح و روان و بیانگر فضایل مناسبی برای جوانان و نوجوانان ما است.

این هنرمند در ادامه اظهار داشت:‌ مردم دوستدار نقوش و اشکال حجمی هستند و این علاقه از همان کودکی در بازی با ضمیر،‌خاک و گل وجود داشته و این ذهنیت می‌تواند نتایج شگرفت در بزرگسالی افراد را به همراه داشته باشد.

وی در ادامه تاکید کرد:‌ خانواده به عنوان اصلی‌ترین نهاد در شکل‌دهی شخصیت افراد نباید با بی‌توجهی به این ذوق و استعداد کودکانه باعث ایجاد یاس و دلمردگی در آن ها شود.

فارسی با تاکید بر این نکته که بیشتر افراد جامعه ما شهرنشین نه شهروند بیان کرد: شهروند یعنی کسی که با پاکیزه نگاه داشتن محیط پیرامون خود سعی در حفظ پاکیزگی شهر و اشاعه این امر پسندیده به منظور داشتن شهری پاکیزه داشته باشد.

این مجسمه ساز درباره ترویج این هنر در جامعه گفت: هنر مجسمه سازی در خدمت انسان و برای کمک به پیدایش شخصیت اوست و برای ترویج این هنر که ابزاری برای روحیه دادن و اخلاق سازی در جامعه محسوب می‌شود باید اصلاحاتی توسط برخی از نهاد‌ها و سازمان‌ها صورت پذیرد.

وی تاکید کرد:‌ مسئولان ما باید نوعی تغییر نگرش نسبت به آثار حجمی داشته باشند تا بتوان به منظور رسیدن به یک عقیده ثابت و راستین برخی از نظرات نادرست و مشکلاتی که در این هنر نهادینه شده است را برطرف کرد./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.