واکنش مهمانپرست به هتاکی منافقین؛ پلیس آمریکا بی‌تفاوت رفتار کرد

ایران > سیاست‌خارجی
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: متأسفانه در قبال حرکت منافقین، شاهد نوعی بی تفاوتی پلیس آمریکا بودیم و هر چند باری هم که به پلیس اشاره می‌کردیم که باید از مزاحمت این افراد جلوگیری کنند بی‌تفاوتی نشان می‌دادند.

رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل حمایت کردن از گروه‌های تروریستی از جمله گروهک منافقین را که سابقه بسیار زشتی در روابط انسانی خود داشته‌اند، باعث آبروریزی یک ملت دانست و افزود: فکر می‌کنم مردم آمریکا و کشورهای اروپایی از اینکه دولتمردانشان حمایت از چنین گروه‌هایی را در دستور کار قرار داده‌اند بسیار ناراحت باشند.

مهمترین اظهارات رامین مهمانپرست به نقل از خبرگزاری‌ها در زیر آمده است:

  • بعد از پایان سخنرانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل به همراه دو نفر از همکاران وزارت امور خارجه در حال ترک مجمع عمومی و حرکت به سمت هتل محل اقامت بودیم که آنها سعی کردند مانع و مزاحمت ایجاد کنند.
  • جسارتی که گروهک منافقین پیدا کرده‌اند از حمایت آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها و اجازه فعالیتی است که به آنها داده شده است.
  • طبق قوانین بین المللی اگر کسی برای دیپلمات‌ها و میهمانان اجلاس‌های بین المللی مزاحمتی ایجاد کند پلیس موظف است مانع شود و اجازه نزدیک شدن ندهد. متأسفانه در قبال حرکت منافقین، شاهد نوعی بی تفاوتی پلیس آمریکا بودیم و هر چند باری هم که به پلیس اشاره می‌کردیم که باید از مزاحمت این افراد جلوگیری کنند بی تفاوتی نشان می‌دادند، ولی وقتی هجمه سنگین‌تر شد پلیس دخالت کرد و آنها را به عقب راند و بعد هم اطلاعیه‌ای داد که چنین اتفاقی افتاده است.
  • برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل، نشستی جهانی است و تنها میزبانی‌اش در آمریکا قرار گرفته است که می‌تواند برای این کشور نتایج سیاسی و اقتصادی زیادی داشته باشد. باید آمریکا به وظایف خود به خوبی عمل کند و اجازه چنین حرکتی شایسته میزبان نیست.
  • چنین آزادی عملی برای گروه‌های ضد انسانی و تروریستی در غرب به اسم آزادی بیان مطرح می‌شود. این خلاف اصولی است که همه باید به آن متعهد باشند.
  • اعضای گروهک منافقین، منفورترین افرادی هستند که به کشور ما اهانت می‌کنند و جایگاهی هم بین مردم ایران ندارند.
  • از اینکه شاهد چنین رفتاری نسبت به کشورمان هستیم و دنیای غرب اجازه فعالیت به چنین گروهکی را می‌دهد متأسفیم.
  • گروهک منافقین بعد از جنایت و ترورهایی که در قبال ملت ایران، عراق و ملت‌های آزاده داشته‌اند درحال اخراج از عراق هستند در همین شرایط دولت ایالات متحده آمریکا در تلاش است آنها را از لیست گروه تروریست‌ها خارج کند، درحالی که منافقین قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هم در ترور مستشاران امریکایی اقدام کرده بودند.
  • ملت ایران ملت بزرگی است که در مسیر ارزش‌ها و اهداف خودش محکم قدم برمی‌دارد. هر چقدر اینگونه رفتارها را علیه خدمتگزاران کشور بخواهند انجام بدهند قدم‌هایمان محکمتر می‌شود و زبانمان علیه آنها تیزتر خواهد شد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.