واگذاری مدیریت بانک کشاورزی به بخش تولید در قالب طرح انتزاع

۱۴ام بهمن ،

عضو شورای کشاورزی آب و منابع طبیعی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در طرح انتزاع وظایف بازرگانی بخش کشاورزی ضرورت دارد که نمایندگان مجلس بیش‌ از پیش به واگذاری ریاست مجمع و واگذاری اختیار تعیین اعضای هیات مدیره و مدیر عامل بانک کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی توجه کنند.

علیرضا بزرگی در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: تامین نقدینگی یکی از مشکلات مهم بخش کشاورزی و کشاورزان است که واگذاری مدیریت بانک کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی می‌تواند آن را به بانکی تخصصی، حمایتی با رویکرد تجاری تبدیل کند.

وی افزود: در حال حاضر با وجود اقدامات انجام شده در بانک کشاورزی، سیستم مدیریتی یکپارچه‌ای در این بانک وجود ندارد و با توجه به این‌که بازرگانی تجاری و مدیریت قبل، حین و پس از تولید به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده است، انتظار می‌رود نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیشتر به این بند از طرح انتزاع که همان واگذاری ریاست مجمع و اختیار تعیین اعضای هیات مدیره و مدیر عامل بانک کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی است، توجه کند.

عضو شورای کشاورزی آب و منابع طبیعی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این سوال وجود دارد که چرا باید ریاست مجمع بانک صنعت، معدن و تجارت به وزیر صنعت، معدن و تجارت واگذار شده و مدیریت این بانک در اختیار این وزارتخانه باشد، اما مدیریت بانک کشاورزی به گونه‌ای اعمال شود که هماهنگی با بخش تولید نداشته باشد.

وی اظهار امیدواری کرد تا با واگذاری ریاست مجمع و واگذاری اختیار تعیین اعضای هیات مدیره و مدیر عامل بانک کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی مشکل تامین نقدینگی و سرمایه در گردش بخش کشاورزی حل شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.