ورزش کنید تا فرزندتان هم ورزش کند

جام جم آنلاین: اغلب پدر و مادرها دوست دارند فرزندانشان بیشتر ورزش کنند و به اندازه کافی تحرک داشته باشند، اما معمولا نمی‌دانند چطور می‌توان کودک را متقاعد کرد به جای بازی با کامپیوتر و… ورزش کند و فعالیت جسمی داشته باشد.

در تحقیقات جدید، مشخص شده است اگر پدر و مادر خودشان اهل ورزش و فعالیت بدنی باشند، بچه‌ها هم همین شیوه را دنبال خواهند کرد و به انداره کافی تحرک خواهند داشت.

بااین‌که مدت‌ها پیش هم رابطه میان میزان فعالیت‌های بدنی والدین و فرزندان شناخته شده بود، ولی در این مطالعه به طور خاص نشان داده شده ​، اگر والدین بیشتر از قبل فعالیت داشته باشند، میزان فعالیت بچه‌ها هم به همان نسبت افزایش می‌یابد؛ جالب این است که چنین تغییراتی بیشتر در تعطیلات آخر هفته به چشم می‌خورد و این روزها فرصتی فوق‌العاده برای ورزش و فعالیت جسمی است.

بنابراین محققان توصیه می‌کنند، والدین و بچه‌ها با هم و همراه هم مشغول ورزش شوند و ساعت‌هایی از تعطیلات آخر هفته را به فعالیت بدنی اختصاص دهند تا بتوانند کم‌کم میزان تحرک و ساعات ورزش‌کردن را افزایش دهند.

یک ورزش و صدها خاصیت

بارها متخصصان توصیه کرده‌اند برای حفظ سلامت جسمی و روحی، به طور منظم ورزش کنید و تحرک جسمی را نادیده نگیرید.

اما اگر شما هم نگران وضع سلامت‌تان هستید و تصور می‌کنید ورزش‌کردن می‌تواند به شما صدمه بزند، بهتر است بدانید کارشناسان می‌گویند فعالیت‌های هوازی با شدت متوسط مانند پیاده‌روی سریع، برای اغلب مردم مشکلی ایجاد نخواهد کرد و صدمه‌ای به آنها نخواهد زد.

مشکلات قلبی معمولا حین ورزش‌کردن رخ نمی‌دهد، ولی چنانچه به یکباره و بیش از حد معمول فعالیت جسمی انجام دهید و در این کار افراط کنید، خطر بروز چنین مشکلاتی افزایش می‌یابد.

به عنوان نمونه، اگر شما هیچ وقت ورزش انجام نداده و زندگی ساکن و بی‌تحرکی داشته باشید و یک روز تصمیم بگیرید مشغول انجام فعالیتی سنگین شوید، بیشتر در معرض خطر قرار خواهید گرفت. به همین دلیل بسیار مهم است که به آرامی ورزش را شروع کنید و شدت آن را بتدریج افزایش دهید.

البته اگر شما با مشکل خاصی مانند دیابت و بیماری‌های قلبی روبه‌رو هستید، فراموش نکنید قبل از ورزش حتما با پزشک معالج خود مشورت کرده و با شناخت محدودیت‌ها، بهترین نوع ورزش را انتخاب کنید.

همچنین یادتان باشد مهم‌ترین مساله این است که به هیچ بهانه‌ای نباید ورزش و فعالیت جسمی را کنار بگذارید. (جام جم – ضمیمه چاردیواری)

healthday


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.