یخ‌های گرینلند با سرعت غیرمنتظره‌ای آب می‌شوند

یخ‌های گرینلند با سرعت غیرمنتظره‌ای آب می‌شوند

تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند که بخش‌های وسیعی از صفحه های یخی در گرینلند به طور غیرمنتظره‌ای در یک ماه گذشته ذوب شده است.

به گزارش ایسنا، کارشناسان تغییرات جوی با مشاهده این تصاویر ماهواره‌ای تاکید کردند که حدود ۴۰ درصد از حجم یخ‌های مناطقی از گرینلند در روز هشتم ژولای (ماه جاری میلادی) ذوب شد و به فاصله چهار روز بعد، سرعت ذوب شدن یخ‌های این صفحه عظیم افزایش یافت به طوری که در این مناطق، حجم یخ‌های ذوب شده به ۹۷ درصد رسید.

به گزارش شبکه خبری ان بی سی، سه ماهواره مستقر شده توسط ناسا آشکار ساخت که بخش وسیعی از مناطق یخ‌های گرینلند در ظرف یک ماه گذشته با سرعتی باورنکردنی ذوب شده‌اند و طی ردیابی‌های ماهواره ای در ۳۳ سال گذشته، هرگز چنین پدیده‌ای مشاهده نشده است. گرینلند پس از منطقه قطب جنوب، بالاترین حجم صفحات عظیم یخی در سیاره زمین را دارا است.

کارشناسان جوی وقتی این سرعت بالای ذوب شدن یخ‌ها را مشاهده کردند در ابتدا نمی‌توانستند به مشاهدات و بررسی‌های خود اطمینان کنند اما متاسفانه با مطالعه دقیقتر مطمئن شدند که ظرف چهار روز، میزان ذوب یخ‌ها در بخش‌هایی از گرینلند از ۴۰ درصد به حدود ۹۷ درصد رسید. هرچند کارشناسان در ابتدا تصور می‌کردند که با بروز خطا در داده‌ها مواجه شده‌اند اما بعد متوجه شدند، هیچ خطایی در مشاهدات رخ نداده و در واقع پدیده گرمایش جهانی به جان صفحات یخی گرینلند افتاده است.


JazabNews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.