پانه‌تا در نشست آ‌سه‌آن پیگیر تغییر موضع استراتژیک آمریکا

۲۷ آبان ،

reuters-40.JPG

وزیر دفاع آمریکا در جریان دیدار با همتاهای خود در منطقه آسیای جنوب شرقی، تغییر موضع استراتژیک واشنگتن به سوی آسیا اقیانوسیه و ایجاد رابطه با میانمار را پیگیری کرد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، تمرکز آمریکا بر آسیا حاکی از تلاش متمرکز دولت باراک اوباما،‌ رئیس جمهوری آمریکا برای مقابله با رشد اقتصادی و نظامی چین است.

لئون پانه‌تا، وزیر دفاع آمریکا گفت: پیغامی که من در این دیدارها منتقل کرده‌ام این است که هماهنگی دوباره آمریکا با آسیا اقیانوسیه واقعی و مداوم است و برای مدت طولانی جریان خواهد داشت.

وزیر دفاع آمریکا پس از مذاکرات با همتای خود از ۱۰ کشور انجمن‌ کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه آن) از جمله میانمار در کامبوج به خبرنگاران گفت: آمریکا در حال افزایش تعهدات نظامی خود با هم پیمانان در منطقه آسیا اقیانوسیه است. پنتاگون فعالیت‌های دفاعی خود را با شرکای جنوب شرق آسیا افزایش خواهد داد.

اوباما نیز طی روزهای آتی برای یک ملاقات تاریخی از میانمار به این منطقه مسافرت می‌کند.

مقام‌های پنتاگون در نظر دارند تا روابط نظامی خود با میانمار را دوباره از سر گیرند و در برنامه‌هایی که متمرکز بر امور دارویی، تحصیل و امداد رسانی در حوادث طبیعی است، همکاری کنند.

هم‌چنین انتظار می‌رود تا از میانمار به عنوان ناظر در بزرگترین مانور چند جانبه آمریکا در منطقه آسیا پاسیفیک موسوم به “کبری گلد” دعوت شود. در این مانور هزاران سرباز از آمریکا، تایلند و دیگر کشورها حضور دارند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.