پذیرش بیش از ۹۰۰ دانشجوی تحصیلات‌تکمیلی در دانشگاه شهید چمران

48-71.jpg

مدیر برنامه‌ریزی و ارزیابی آموزشی دانشگاه شهید چمران گفت:‌ ظرفیت پذیرش امسال دانشگاه در مقطع تحصیلات تکمیلی بیش از ۹۰۰ نفر است.

دکتر غلامحسین مکتبی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار داشت: ظرفیت پذیرش امسال دانشگاه در مقطع دکتری ۱۶۴ نفر و در مقطع کارشناسی ارشد ۷۵۸ نفر است. این تعداد ظرفیت پذیرش منهای افراد معرفی شده از سوی استعدادهای درخشان دانشگاه است که به این تعداد اضافه می‌شوند.

وی افزود: امسال دانشگاه تقاضای راه‌اندازی رشته‌های آناتومی و جنین‌شناسی، تاریخ اسلام، مدیریت منابع انسانی، فلسفه و حکمت اسلامی، زیست‌شناسی گرایش بیوشیمی، علوم قرآن و حدیث، مدیریت بازرگانی گرایش مدیریت تحول، سنجش از دور زمین‌شناختی، فیتوشیمی، برق گرایش مخابرات و فیزیولوژی گیاهی در مقطع کارشناسی‌ ارشد را ارائه کرده است. پرونده‌ این رشته‌ها تکمیل و جهت دریافت مجوز به وزارت علوم ارسال شده‌ است.

مدیر برنامه‌ریزی و ارزیابی آموزشی دانشگاه شهید چمران گفت: همچنین دانشگاه تقاضای افزایش رشته‌های آسیب‌‌شناسی پاتوبیولوژی، تربیت‌بدنی در ۳ گرایش، بهداشت موادغذایی، بیمار‌های داخلی دام‌های کوچک، باغبانی، باکتری‌شناسی و زمین‌‌شناسی اقتصادی در مقطع دکتری را به وزارت علوم ارائه داده‌است که امیدواریم بزودی مجوز راه‌اندازی این رشته‌ها را دریافت کنیم.

مکتبی خاطرنشان کرد: احتمال دارد با دریافت مجوز و راه‌اندازی این رشته‌ها دانشگاه‌ از بهمن‌ ماه با اعلام ظرفیت دانشجو پذیرش کند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.