پیگیری قاطع ایران در راستای حقوق تضییع شده میرقلی‌خان

سخنگوی کمیسیون حقوقی – قضایی مجلس گفت: شهرزاد میرقلی‌خان ۵ سال قبل به دلیل اتهامات اثبات نشده توسط دولت و مقامات قضایی آمریکا محاکمه و زندانی شد.

محمد علی اسفنانی در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران با اشاره به آزادی شهرزاد میرقلی‌خان، اظهار داشت: دستگیری این شهروند ایرانی غیر قانونی بوده و آمریکا باز هم حقوق بشر را که بارها به آن تاکید می‌کند  نقض کرده است.

این حقوقدان ادامه داد: دولت جمهوری اسلامی ایران با طرح شکایت در دادگاه لاهه می‌تواند حقوق تضییع شده این شهروند ایرانی را مورد پیگیری و رسیدگی قرار دهد.

این وکیل پایه یک دادگستری، با اشاره به تقاضای شکایت ایران به دادگاه بین‌المللی تصریح کرد: تقاضای غرامت و شکایت به مراجع حقوقی و قضایی بین المللی و سازمان‌های حقوق بشر از حقوق شهرزاد میرقلی‌خان است که در ایران باید با جدیت پیگیری شود.

این حقوقدان با بیان اینکه دولت آمریکا درباره  آزادی میرقلی‌خان هیچ منتی بر جمهوری اسلامی ایرانی نمی تواند داشته باشد، خاطر نشان کرد: این فرد مدت محکومیت غیرقانونی خود را تا روز آخر در زندان به سر برده و با اتمام دوران محکومیت، از زندان و کشور آمریکا خارج شده است.

“انتهای پیام”/س۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.