پیشنهادات رئیس کمیسیون انرژی مجلس برای تولید و تامین برق

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید از ظرفیت انرژی های تجدید پذیر در زمان غیرپیک برای صادرات و در زمان پیک در شبکه سراسری استفاده کنیم.

فریدون حسنوند در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر ضرورت توجه به تولید انرژی های تجدید پذیر، بیان کرد: در برنامه ششم توسعه تکالیف قانونی برای دولت در بحث تولید برق توسط انرژی های تجدید پذیر دیده شده است، بخشی از این تکالیف به تامین برق از طریق انرژی خورشیدی و بادی باز می گردد که متاسفانه تا به الان حدود ۸۰۰ مگاوات تولید برق از طریق انرژی های تجدید پذیر داشتیم که بر اساس قانون باید حدود ۵ هزار مگاوات می بود.

وی در ادامه اظهار کرد: بخشی از این عقب ماندگی به قوانین ما باز می گردد و بخشی مربوط به قیمت گذاری و بخشی مربوط به تاخیر در پرداخت مطالبات سرمایه گذاران و بخشی مرتبط با صادرات می باشد. ما باید مسیر صادرات را برای سرمایه گذاران این حوزه هموار کنیم و برای آنان امکان ارز آوری وجود داشته باشد تا بتوانند فعالیت خود را توسعه دهند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: باید از ظرفیت انرژی های تجدید پذیر در زمان غیرپیک برای صادرات و در زمان پیک در شبکه سراسری استفاده کنیم، اگر این موارد مورد توجه قرار گیرد، رغبت برای سرمایه گذاری در این حوزه بیشتر خواهد شد. اعتقاد ما بر این است که باید فضای انحصار را بشکنیم؛ هم شرکت های خارجی و هم شرکت های داخلی توان رقابت داشته باشند و زمینه حضور آنان را با تکنولوژی جدید و منابع مالی فراهم کنیم تا بتوانیم از تمام ظرفیت هایی که در کشور وجود دارد استفاده کنیم.

حسنوند در پایان تاکید کرد: در کشور ما حدود ۳۰۰ روز هوا آفتابی است و می توان از ظرفیت خورشید برای تولید انرژی استفاده کرد. به نوعی باید فرهنگ تولید و تامین برق را تغییر داد. ما نباید صرفا به سمت ایجاد نیروگاه های برق آبی یا سیکل ترکیبی برویم. 

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.