پیگیری آمایش سرزمین در وزارت علوم

۳۰ام بهمن ،

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از آمایش سرزمین در وزارت علوم به منظور شناسایی چالش ها و خطرات و امکانات بالقوه و بالفعل اقصی نقاط کشور خبر داد.

 به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران ؛دکتر محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در جلسه پرسش و پاسخ مسائل آموزشی که در دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شد اظهار داشت: یکی از مهمترین مباحثی که در وزارت علوم دنبال می گردد آمایش سرزمین است تا چالش ها و تنگناها و امکانات بالقوه و بالفعل را در گوشه و کنار کشور شناسایی کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه با نگاه بر چشم انداز و نقشه جامع علمی کشور این آمایش را دنبال می کنیم افزود: کارها و فعالیت هایی در این زمینه در شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شده است و حمایت از شرکت های دانش بنیان نیز از سایر مباحثی است که در حال پیگیری آن هستیم.
 
وی تصریح کرد: حمایت از شرکت های دانش بنیان نیازمند قانون هایی است که در مجلس هشتم تصویب شده است که برای اجرایی شدن دچار مشکلاتی بوده  که به زودی رفع خواهد شد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت، گام های بلندی در دولت نهم به منظور ایجاد ارتباط نزدیک بین صنعت و دانشگاه برداشته شده اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم و دنبال آن هستیم تا چالش ها را از بین برده و به اصلاحات لازم بپردازیم./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.