چهار مسلمان در نیومکزیکو آمریکا به قتل رسیدند!

با یافتن چهارمین قربانی مسلمان در نیومکزیکو؛ پلیس آمریکا از ارتباط احتمالی بین قتل‌ها سخن گفت .

چهار مسلمان در نیومکزیکو آمریکا به قتل رسیدند!

به گزارش ممتاز نیوز، پلیس ایالت نیومکزیکو در آمریکا و آژانس‌های فدرال در حال تحقیق در مورد قتل چهار مرد مسلمان هستند تا مشخص کنند آیا این قتل‌ها که آخرین آن عصر جمعه رخ داد، با هم مرتبط است یا خیر. این در حالی است که فرماندار این ایالت، قتل‌ها را “قتل‌های هدفمند” توصیف کرد.
به گزارش رویترز، هارولد مدینه رئیس پلیس شهر آلبوکرکی، روز شنبه به خبرنگاران گفت “مرد جوانی که بخشی از جامعه مسلمانان بود به قتل رسید. “
نام مقتول و شرایط قتل فاش نشده است. پلیس گفت در سه مورد قبلی، قربانیان بدون اخطار غافلگیر شدند و به طرف آن‌ها تیراندازی شده است.
مدینه گفت این قتل احتمالاً با سه قتل قبلی مرتبط بوده است.
پلیس نیومکزیکو پیشتر گفته بود به نظر می‌رسد سه مرد مسلمان دیگر که در ۹ ماه گذشته در بزرگترین شهر این ایالت به قتل رسیده اند، به دلیل مذهب و نژاد خود هدف قرار گرفته اند.
میشل لوجان گریشام فرماندار نیومکزیکو، اواخر روز شنبه در توییتی نوشت: «قتل هدفمند ساکنان مسلمان آلبوکرکی عمیقا موجبً خشم و غیرقابل تحمل است.» او همچنین گفت در حال اعزام افسران پلیس ایالتی بیشتری به آلبوکرکی برای کمک به تحقیقات است.
دو تن از آن مردان مقتول اعضای همان مسجدی بودند که اواخر ژوئیه و اوایل اوت در آلبوکرکی به ضرب گلوله کشته شدند. پلیس اعلام کرد “احتمال زیادی” وجود دارد که مرگ آن‌ها به قتل یک مهاجر افغانستانی در نوامبر مربوط باشد.
محمد افضل حسین، ۲۷ ساله، مدیر برنامه ریزی شهر اسپانولا که از پاکستان به آمریکا آمده بود، روز دوشنبه مقابل مجتمع مسکونی خود در آلبوکرکی به ضرب گلوله کشته شد. در حالی که جسد آفتاب حسین، ۴۱ ساله، بر اثر شلیک گلوله در ۲۶ ژوئیه پیدا شد.
پلیس گفت که این قتل‌ها احتمالاً به تیراندازی محمد احمدی ۶۲ ساله در ۷ نوامبر سال گذشته مرتبط است.
پلیس ایالت نیومکزیکو، دفتر تحقیقات فدرال (اف بی آی) و سرویس مارشال‌های آمریکا از جمله چندین آژانسی هستند که در تحقیقات قتل‌ها نقش دارند.

 

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.