چگونه مخفیگاه قذافی لو رفت

جام جم آنلاین: بر اساس اسناد منتشر شده از سایت ویکی لیکس قذافی در بحبوحه جنگ با مخالفان چندین بار درخواست پناهندگی به الجزایر داده بود و در نهایت نیز اطلاعات الجزایر مخفیگاه وی را شناسایی و به ناتو خبر داد.

یک تلگراف منتشر شده از سوی ویکی لیکس جزئیات جدیدی از کشته شدن سرهنگ معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی را فاش کرده است.

در این تلگراف آمده است :دستگاه اطلاعاتی الجزایر مخفیگاه قذافی را پس از مکالمات تلفنی وی شناسایی کرد و معلوم شد که قذافی در منطقه بنی ولید در ۱۰۰ کیلومتری جنوب غرب طرابلس است.

پس از آن اطلاعات الجزایر این موضوع را به انگلیسی ها که در جستجوی وی بودند ابلاغ کرد و این در حالی است که یک نیروی ویژه وابسته به انگلیس در لیبی در تعقیب قذافی بود.

بر اساس سند ویکی لیکس یک منبع دیپلماتیک الجزایر تاکید کرد که قذافی درخواست پناهندگی به الجزایر داده بود اما عبدالعزیز بوتفلیقه در مکالمه های تلفنی مکرر درخواستش را نپذیرفته بود.

بی برنامگی اصلاح طلبان

سایت ضد انقلابی جرس با انتشار یاد داشتی با عنوان«موج سوم اصلاح طلبی» از جریان موسوم به اصلاحات به عنوان جریان سردرگم، بی برنامه و فاقد رهبری یاد کرد.

در این یادداشت آمده است:مهم است که افکار عمومی برنامه، حضور، اراده و توان اصلاح طلبان برای حل مشکلات کشور را عینا مشاهده کند و مواضع ما را در قبال مسائل اساسی و حیاتی کشور بداند. این مسئله موجب دلگرمی و امیدواری بدنه‌ی اجتماعی اصلاح طلبان و خارج شدن آن‌ها از سردرگمی می‌شود.

جرس می نویسد:موج سوم اصلاح طلبی بدون حل مشکل «رهبری جمعی اصلاح طلبان» به نتیجه‌ی مورد نظر نخواهد رسید، موج سوم اصلاح طلبی نمی‌تواند مانند موج اول، «خاتمی محور» یا اساسا ً «فرد محور» باشد بنابراین در مقطع کنونی پرهیز از فرد محوری و حل مشکل رهبری جمعی اصلاحات به صورت سازوکاری نهادین یکی از باید‌ها و ضرورتهای بازسازی اصلاح طلبی است .

خوئینی ها:سکوت نمی کنم

موسوی خوئینی ها از مطرح شدن نام “محمد رضا عارف” به عنوان گزینه ریاست جمهوری اصلاح طلبان عصبانی است و گفته” اگر عارف بیاید من  سکوت نخواهم کرد چرا که او را اصلاح طلب نمی دانم و در این باره شخصا بیانیه خواهم داد.

به گزارش ممتازنیوز، خوئینی ها معتقد است معرفی امثال جهانگیری و عارف یعنی آبروریزی برای اصلاح طلبان، چون هیچ کدام از این کاندیداها نه اهل چالش و ایستادن در برابر فشارها هستند و نه رای آور.

الگوی بسیج در سوریه

مقامات دولت سوریه با الهام گرفتن از الگوی نیروی مقاومت بسیج در ایران، اقدام به راه اندازی ارتشی مردمی به نام “جیش الشعبی” در سوریه کرده اند که این ابتکار بلافاصله تاثیر خود را در مهار و شکست فتنه سوریه به ویژه در روزهای اخیر نشان داده است.

کارشناسان نظامی می گویند با تشکیل این یگان های مردمی، روحیه، جسارت و تحرک قابل ملاحظه ای درکالبد ارتش سوریه دمیده شده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.