کاندیداتوری برای تصدی دبیرکلی اوپک، نشانگر دیپلماسی فعال ایران است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،

عضو کمیسیون انرژی مجلس، کاندیداتوری ایران برای احراز دبیرکلی سازمان اوپک را نشانگر جایگاه برجسته و دیپلماسی فعال کشورمان دانست.

امیرعباس سلطانی نماینده مردم بروجن در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نشست آتی اوپک برای انتخاب دبیر کل این سازمان گفت: در صورت انتخاب جمهوری اسلامی ایران به عنوان دبیر کل اوپک جایگاه کشورمان در بعد دیپلماسی منطقه‌ای و بین‌المللی نسبت به قبل برجسته‌تر خواهد شد.

وی در ادامه افزود: نشست‌های متعددی در رابطه با این موضوع در کمیسیون انرژی برگزار و پیشنهاداتی نیز مطرح شد که از سوی نمایندگان مورد بررسی و تحلیل‌های جدی قرار گرفت.

عضو کمیسیون انرژی تصریح نمود: موفقیت در این موضوع خصوصا در شرایط فعلی که جمهوری اسلامی ایران هدف اعمال تحریم‌های سنگینی قرار دارد می‌تواند از بعد روحی و روانی کمک شایسته‌ای برای ما بشمار رود.

سلطانی همچنین اظهار داشت: ریاست ایران بر گروه نم می‌تواند به عنوان یک اهرم دیپلماتیک برای تصدی پست دبیرکلی اوپک موثر واقع شود و این در حالیست که جمهوری اسلامی باید با توجه به وقت محدود باقی‌مانده همه تلاش خود را برای رایزنی‌های قوی دیپلماتیک در پیش گیرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.