کاهش ۳۰ درصدی قاچاق انسان

۱۳م اسفند ،

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی از فروش نظام مند و کنترل شده سوخت به مرزنشینان خبر داد و گفت: این واگذاری که براساس سهمیه بندی صورت می گیرد در راستای کمک به معیشت مرزنشینان است.

 
 
 
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاراناز پایگاه خبری پلیس، سردار حسین ذوالفقاری در حاشیه همایش مرزبانان کشور در جمع خبرنگاران از کشف ۲۸ میلیون لیتر سوخت قاچاق در کشور خبر داد و گفت: تفاوت قیمت سوخت منجر شده تا با تشدید پدیده قاچاق روبرو شویم.
 
 
وی ادامه داد: در حوزه خلیج فارس و سیستان و بلوچستان طرح های ویژه ای را به اجرا در آوردیم تا سودجویانی که اقدام به لوله کشی سوخت از داخل منازل به دریاها می کردند را شناسایی و لوله ها را جمع آوری کنیم.
 
وی تصریح کرد: در منطقه سراوان نیز بیش از ۲۰۰ کیلومتر خلاء حفاظتی وجود دارد که منجر شده روزانه ۳ میلیون لیتر گازوئیل در این منطقه قاچاق شود که ارزش تقریبی آن ۸ میلیارد تومان است؛ به همین منظور ناچار شدیم نیروهای مرزی را در شرایطی سخت در صفر مرزی مستقر کنیم که همین امر سبب شد تا بحمدالله هم اکنون قاچاق در این منطقه نیز متوقف شود.
 
 
وی همچنین از کشف ۵۰۰ دستگاه خودرو از قاچاقچیان سوخت در دره های منتهی به مرز پاکستان خبر داد و اظهار داشت: البته به دلیل صعب العبور بودن، انتقال این خودروها به عقبه مرز امکان ندارد.
 
فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به اینکه در یک ماهه قبل با کاهش شدید قاچاق سوخت در مرزها مواجه بودیم، گفت: براساس مصوبه دولت در خصوص فروش سوخت متناسب با شرایط مرزی، قرار است به مرزنشینان سهمیه داده تا از این طریق به معیشت آنان کمک شود.
 
 
وی گفت: فروش سوخت به صورت نظام مند و با کنترل دقیق در مناطق مرزی بزودی اجرایی می شود.
 
به گفته وی، سهمیه سوخت مرزنشینان بصورت ماهیانه و براساس قیمت مصوب واگذار می شود؛ که این قیمت نه دولتی و نه به قیمت قاچاق است.
 
کاهش ۳۰ درصدی قاچاق انسان
 
 
ذوالفقاری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در زمینه قاچاق انسان نیز گفت: هم اکنون قاچاق انسان و خروج غیر مجاز از کشور ۳۰ درصد کاهش یافته است.
 
وی در خصوص حذف بازارچه های مرزی نیز، اظهار داشت: قرار بود بازارچه ها تعطیل شوند اما با تصویب دولت مقرر شد تا هر خانوار مرز نشین در طول ماه تا سقف ۲ میلیون تومان کالا مبادله کند.
 
 
این مقام ارشد انتظامی در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری پلیس در مورد قاچاق دام نیز، گفت: هم اکنون این نوع قاچاق در مرزهای غربی کشور تشدید شده و در همین راستا عده ای معتقدند که این نوع قاچاق در این مرزها منجر به افزایش قیمت گوشت در داخل کشور شده است؛ اما این گونه نیست چرا که روش قاچاق دام صورت مشخصی ندارد.
 
 
وی روش قاچاق دام را این طور توضیح داد: برخی از قاچاقچیان، دام را به روستاهای مرزی منتقل می کردند و سپس احشام توسط برخی از عناصر برای “چرا” به مناطق مرزی برده و با سوء استفاده از این موضوع، دام را به آن سوی مرز منتقل می کردند، بلافاصله پس از ارجاع چندین گزارش در این خصوص به مرزبانی ناجا، محدودیت “چرا” برای این اشخاص ایجاد که این امر منجر به کنترل قابل توجه قاچاق در مرزهای غربی شد.
 
فرماند مرزبانی ناجا با اشاره به اینکه براساس برآوردهای انجام شده کمتر از یک درصد گوشت مصرفی داخل کشور، از مرزها، قاچاق می شوند، افزود: این میزان قاچاق قطعا تاثیری بر افزایش قیمت گوشت در داخل کشور ندارد.
 
 
ذوالفقاری در خصوص قاچاق دام در مناطق جنوبی کشور نیز، اذعان داشت: متاسفانه برخی از اشخاص از خلاء های قانونی استفاده کرده و دام ها را به بهانه “چرا” تا لب دریا می بردند؛ اما متاسفانه پیش از این تا زمانی که دام وارد شناور نشده و سپس شناور توقیف نمی شد، این فعالیت عنوان قاچاق نمی گرفت.
 
وی در خصوص قاچاق مواد مخدر نیز، اظهار داشت: در سال جاری شاهد افزایش ۴۹درصدی کشفیات مواد مخدر در مرزها بودیم، این در حالی است که کشفیات مواد مخدر در داخل کشور کنترل شده و ۹ درصد نیز کاهش نشان می دهد. /ل


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.