کبد محل ذخیره بیش از ۵ درصد از چربی های بدن

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ جمعه ۱۹م آبان ۹۱،

دکتر هاشمی متخصص گوارش و کبد و رئیس بیمارستان میلاد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: وقتی که آنزیم ها در کبد بالا می رود امکان آسیب به سلول های های کبد را افزایش می دهد.

وی با اشاره به انواع چربی های کبدی آنها را به دو نوع الکلی و غیرالکلی کبد چربی تقسیم نموده و افزود: الکلی بیشتر در جوامع غربی رایج و در ایران نیز روبه ازدیاد است و در نوع غیرالکلی کلسترول خون بالا و همچنین کم کاری تیروئید و دیابت از جمله علل شایع بروز کبد چرب و یا سندروم متابولیک محسوب می شوند.

این متخصص گوارش و کبد در ادامه تصریح نمود: وجود ویروس های هپاتیت B-C-D نیز در بروز کبد چرب نقش مهمی را ایفا می نمایند.

وی افزود: وجود برخی از اختلالات بالینی و زمینه ای همچون سوء تغذیه، تغذیه وریدی و گرسنگی طولانی مدت نیز می توانند در بروز این بیماری اثر گذارند.

دکتر هاشمی در خصوص درمان کبد چربی اظهار داشت: کاهش وزن روزانه به  میزان ۵۰۰ گرم در روز در اشخاص مبتلا به چاقی راهکار مناسبی در درمان این نوع بیماری به شمار می رود.

وی با بیان اینکه کاهش سریع وزن نیز عامل چربی زایی در کبد می شود اظهار داشت: سبب زمینه را باید از بین برد و در بعضی از اشخاص که دارو استفاده نمایند ،قرص هایی که حاوی ویتامین C و E می باشد و دارای آنتی اکسیدان می باشند استفاده نمایند و نیز به طور کلی داروها درمانی را انجام نمی دهند و ثابت نشده نمی باشد./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.