کتاب فطرت،صورت قدسی و حقیقت عرش آدمی منتشر شد

یکشنبه ۴ تیر – ۰۴:۱۱:۳۱ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

از سوی پژوهشکده باقرالعلوم (ع)؛

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- صورت قدسی و حقیقت عرش آدمی، نوشته زهره نادری نژاد از سوی پژوهشکده باقرالعلوم (ع) منتشر شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، خودباختگی از آفت‌های مهم زندگی انسان امروز، است؛ برای پیشگیری از دچار شدن جوانان به فراموشی و از خودبیگانگی، باید آنان را به سوی فطرت الهی و سرمایه گران‌ بهای وجودی‌ شان سوق داد، تا با بهره‌مندی از این ظرفیت عظیم بر هوای نفسانی فائق آیند و عشق الهی در قلب و جانشان متجلی شود.
کتاب فطرت؛ صورت قدسی و حقیقت عرش آدمی نوشته زهره نادری نژاد، تلاشی است تا ضمن فراهم آوردن زمینه آشنایی با فطرت انسان، عوامل مؤثر در خمول یا شکوفایی آن را بیان کند.
این کتاب دارای پنج فصل است، در فصل اول معنا و ماهیت فطرت در لغت و اصطلاح بررسی شده و دو دیدگاه منطقی و عرفانی را در این خصوص مقایسه می‌کند؛ همچنین به تعریف این واژه بر اساس قرآن و روایات می‌پردازد و در پایان سخنان اندیشمندان را در این موضوع آورده است.
فصل دوم امور فطری را بیان می‌کند و احکام و ویژگی های امور فطری را تشریح می‌کند، در بخش دیگر به بیان نمونه‌هایی از تجلیات فطرت از نظر روان شناسان و اندیشمندان الهی پرداخته است، همچنین به مباحثی چون حیات‌یابی طبیعت از فطرت، امیدواری در لحظه خطر، گرایش به جمال و زیبایی، حب نفس، در این فصل اشاره شده است.
فصل سوم، عنوان این فصل احتجاب یا خمول فطرت است که در آن عوامل انحراف از فطرت اصلی توضیح داده شده و تنوع و فراوانی هوای نفسانی را به تفکیک در سه قشر خانم ها، آقایان و جوانان بررسی کرده است؛ شئون نفس و دنیاگرایی از جمله مطالب این فصل است.
فصل چهارم به تشریح عوامل مؤثر در شکوفایی فطرت پرداخته است که از جمله آنها می توان به اطاعت و عبادت الهی، توجه به آموزه‌های الهی و دینی، نیت خالص، علم و عمل، تقوا و ورع، ریاضت، انس با قرآن کریم، توسل به امامان معصوم علیهم‌السلام، دعا و یاد الهی، همنشینی با ابرار و اولیای الهی و پرهیز از همنشینی با نااهلان اشاره کرد.
فصل پنجم، در این قسمت کتاب، ثمرات شکوفایی فطرت فهرست شده و هرکدام توضیح داده شده است و در پایان هم به ارائه راهکارهای نظری و عملی برای آسیب‌زدایی جامعه از خمول فطرت اشاره شده است.
در بخش ضمائم این کتاب، نمونه هایی از نامه های تربیتی، اخلاقی و عرفانی از ائمه معصومین علیهم‌السلام برای هموار کردن مسیر پر فراز و نشیب شکوفا سازی فطرت، برای سالکان این راه آورده شده است.
لازم به ذکر است، کتاب فطرت؛ صورت قدسی و حقیقت عرش آدمی در قطع رقعی، ۲۲۶ صفحه، شمارگان ۳۰۰۰نسخه و به قیمت چهار هزار و سیصد تومان از سوی پژوهشکده باقر العلوم (ع) تألیف شده و شرکت چاپ و نشر بین الملل آن را چاپ و منتشر کرده است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۲۴۱۶۱۱۳۱۰۷۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.