کتاب های درسی دوره ابتدایی نابینایان بریل شد/ تالیف ۶ عنوان کتاب درسی تازه و راهنمیی ناشنوایان

فروردین ۱۴۰۳

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از بررسی و مناسب سازی ۱۱۵ عنوان کتاب درسی برای تبدیل به بریل و صوتی ویژه گروه آسیب دیده بینایی در سال تحصیلی تازه خبر داد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، عبد الهیان گفت: با توجه به نیاز دانش آموزان آسیب دیده بینایی، سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بررسی و مناسب سازی کتاب های درسی از پایه اول ابتدایی تا پیش دانشگاهی کتاب های نابینایان را به صورت بریل و صوتی در سال تحصیلی تازه ارائه کرده است.

وی همچنین اظهار کرد: در مقطع ابتدایی ۴۲ عنوان تمامی کتاب ها به بریل شده و علاوه بر آن دو کتاب هدیه های آسمان و مطالعات اجتماعی پایه ششم به صورت صوتی نیز در پایگاه اطلاع رسانی این سازمان قرار گرفته است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی دربارهٔ مناسب سازی کتاب های دوره متوسطه اول و دوم و پیش دانشگاهی نیز گفت: در این مقاطع تحصیلی ۳۰ عنوان کتاب توسط سازمان به صورت گویا تهیه شده و ۳۸ عنوان کتاب به بریل تبدیل شده است.

عبد الهیان اضافه کرد: با توجه به تغییر کتاب های درسی پایه سوم ابتدایی سال تحصیلی ۹۳-۹۲ کتاب های مطالعات اجتماعی فارسی و کتاب  کار فارسی و ریاضی هدیه های آسمان و علوم پایه سوم ابتدایی به صورت درشت خط چاپ شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: کار بررسی و مناسب سازی کتاب های درسی پایه سوم ابتدایی نیز به همت دست اند کاران آموزش  سازمان رو به پایان است.

عبدالهیان گفت: در سال تحصیلی ۹۳-۹۲ ۶ عنوان کتاب درسی تازه راهنمایی معلم ویژه گروه آسیب دیده شنوایی دوره ابتدایی تحصیلی تالیف شده که تعدادی از آن ها چاپ شده و بعضی در پایگاه اینترنتی سازمان قرار می گیرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در گروه ناشنوایان مناسب سازی دروس پایه های اول مقدمات تکمیلی و دوم ابتدایی مناسب سازی دروس پایه ششم و مناسب سازی دروس دوره متوسط اول و دوم نیاز به بررسی و باز نگری داشت که در این زمینه نیز اقدامات لازم برای سال تحصیلی تازه انجام شد.

وی اظهار داشت: برای اولین بار مکمل راهنمایی معلم درسی هنر پایه اول تا سوم ابتدایی و راهنمایی آموزش معلم درسی تربیت بدنی پایه اول ابتدایی ویژه دانش آموزان جسمی –حرکتی امسال تالیف شده و چاپ شده است.

عبدالهیان بیان کرد: تهیه راهنمایی معلم درسی ریاضی پایه دوم ابتدایی نیز توسط کارشناسان آموزشی سازمان اکنون در دست انجام است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.