“کرسی‌آزاد اندیشی” و “وحدت حوزه و دانشگاه” زیربنای اسلامی شدن دانشگاه

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

مسئول بسیج دانشگاه شهید علامه طباطبایی: مقام معظم رهبری بهترین روش را بحث کرسی‌های آزاد اندیشی و نگاهی دوباره به دروس علوم انسانی می‌دانند.

“روح‌الله کوثری” مسئول بسیج دانشگاه شهید علامه طباطبایی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در مورد اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها گفت: بحث ویژه‌ای که مقام معظم رهبری چند سالی است خطاب به دانشجویان و دانشگاهیان بیان می‌دارند موضوع اسلامی شدن دانشگاه‌ها به خصوص در رشته‌های علوم انسانی است.
 
وی ادامه داد: علوم انسانی، علم اجتماعی و محصول قرن‌ها فعالیت غربی‌ها است که البته ریشه در علوم شرقی دارد، یعنی پیشتازان علوم انسانی شرقی‌هایی بودند که غربی‌ها ثمره آن‌ها را به تاراج برده و از آن بهره‌ جستند.
 
کوثری در مورد بهترین روش اجرای سند اسلامی کردن دانشگاه‌ها از منظر مقام معظم رهبری افزود: مقام معظم رهبری بهترین روش را بحث کرسی‌های آزاد اندیشی و نگاهی دوباره به دروس علوم انسانی می‌دانند.
 
وی گفت: دانشجویان و مسئولان و به خصوص وزارت علوم باید همت مضاعفی را به کار ببندند و در مسیر اصلی آن که بحث علوم انسانی اسلامی است قرار بگیرند.
 
این مسئول بسیج دانشگاه علامه گفت: مقام معظم رهبری با خط مشی که در راستای این سند ترسیم کرده‌اند بحث وحدت حوزه و دانشگاه را مطرح ساخته ولی هنوز عملکرد جدی نسبت به این موضوع محقق نشده است.
 
کوثری با اشاره به مطالبه دانشجویان در رابطه با اجرای سند اسلامی کردن دانشگاه‌هاخاطر نشان کرد: مطالبه‌ ما حمایت مسئولان و همراهی آن‌ها با دانشجویان است.
 
وی در پایان تاکید کرد: برای رسیدن به پیشرفت و عدالت خواهی در سطح جامعه باید در مسیر رهیافتی که رهبری آن را تعیین کرده‌اند حرکت کنیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.