کری: امنیت اسرائیل در صدر گفتگوهای هسته ای با ایران قرار دارد

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

وزیر خارجه آمریکا و اول وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانس خبری مشترک دربارهٔ برنامه هسته‌ای ایران و توافق ژنو به اظهار نظر پرداختند.

به نقل از رویترز، اول وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار وزیر امور خارجه آمریکا خواستار جلوگیری از کاهش تحریمهای ایران شد.

بنیامین نتانیاهو امروز در کنفرانس خبری مشترکی با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا گفت : من در این دیدار نگرانی خودم را دربارهٔ توافق محرمانه درخصوص ایران اعلام کردم و معتقدم باید اقداماتی صورت گیرد که مانع از کاهش تحریم‌های ایران شود.

نتانیاهو دربارهٔ مذاکرات مربوط به فلسطین گفت: اسرائیل آمادگی دارد مذاکرات را با اتکا بر اصل تشکیل دو کشور برای دو ملت ادامه دهد به گونه ای که صلحی حاصل شود که به اسرائیل امکان دهد از خود در برابر هرگونه تهدیدی دفاع کند.

نتانیاهو افزود: اسرائیل به این روند (مذاکرات) ادامه دهد. ما باید به مذاکرات ادامه دهیم. آنچه ما نیاز داریم تفاهم است و این امر مستلزم کاری سخت است.

وی از جان کری به سبب تلاش مداوم برای صلح تشکر کرد.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا هم اعلام کرد امنیت اسرائیل در صدر دستور کار آمریکا در گفتگوهای هسته ای با ایران قرار دارد.

وزیر امور خارجه آمریکا در عین حال اعلام کرد اسرائیلی ها و فلسطینیان در گفتگوهای صلح
به «پیشرفت هایی» دست یافته اند.

وی افزود :‌ اسرائیل همواره با چالشهای امنیتی روبرو بوده است و من این موضوع را درک می کنم.ما بر تعهدمان درخصوص  امنیت اسرائیل و همچنین نیاز اسرائیل به صلح و به رسمیت شناخته شدن این رژیم به عنوان کشور یهودی و کشوری که قادر است از خود دفاع کند تاکید می کنیم.

کری گفت:ما در این دیدار گفتگوهایمان را درخصوص اوضاع فعلی مربوط به ایران متمرکز کردیم.من نمی توانم در کلامم به اندازه کافی  بر اهمیت امنیت اسرائیل که در صدر اولویت هایمان قرار دارد تاکید کنم.آمریکا همه تلاش خود را در حد توان بکار خواهد گرفت تا تضمین کافی کند که برنامه هسته ای ایران به پایان می رسد.

ما درخصوص این هدف بایکدیگر اتفاق نظر داریم و این هدف در توافق نهائی خواهد بود. در روزها و هفته های آینده ما از نزدیک و بطور مداوم با دوستان اسرائیلی مان رایزنی خواهیم کرد تا به توافقنامه ای فراگیر دست یابیم.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.