کمک ۶۴۰ میلیارد تومانی حامیان به ایتام کمیته امداد در سال قبل

۰۹م آذر ،

333-18.jpg

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: یک میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار که حدود چهار میلیون نفر می‌شوند، تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند و از خدمات دایم امداد بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، علی‌محمد ذوالفقاری در یک نشست خبری در اهواز، مهمترین مشکلات مددجویان تحت حمایت کمیته امداد را سالمندی، از کارافتادگی، بیماری سرپرست خانوار و زندانی بودن سرپرست خانوار عنوان و اظهار کرد: از جمیعت تحت پوشش کمیته امداد، ۲۷۰ هزار نفر یتیم، حدود ۱٫۵ میلیون سالمند و بیش از یک میلیون زن سرپرست خانوار می باشند.

وی افزود: کمیته امداد بسته‌های خدمات خود را مناسب با نیاز مددجویان طراحی می‌کند و اصلی‌ترین این بسته‌ها اکنون در حوزه درمان، اشتغال، جهیزیه، مسکن، معیشت، مشاوره حقوقی و نیازهای فرهنگی است. بسته‌های خدماتی کمیته امداد شامل کمک به ساخت سرویس بهداشتی، آموزش بهداشت، کمک به تهیه بسته‌های بهداشتی و کمک به بهداشت محیط است.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد:‌ بسته‌های درمانی کمیته امداد نیز شامل ۱٫۵ میلیون بیمه اقشار آسیب‌پذیر و حدود ۲٫۵ میلیون بیمه خدمات درمانی برای مددجویان در روستاها و شهرهای با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر است که خدمات درمان کمیته امداد از طریق ۱۵۰۰ پزشک خانواده و ۱۲ هزار مرکز طرف قرارداد با کمیته امداد جاری می‌شود.

به گفته معاون کمیته امداد، استفاده از توان مددجو و فعال‌سازی نقش جامعه در حمایت اجتماعی از فقرا و بهره جستن از راهکارها و شیوه‌های نوین خدمات‌رسانی، توانمندسازی فکری برای توسعه خدمات مشاوره‌ای و آموزش‌ از برنامه‌های کمیته امداد است.

وی با اشاره به حمایت‌های اجتماعی این نهاد از مددجویان، تصریح کرد: توسعه بیمه‌ها عمر و حوادث، توسعه ازدواج برای دختران و زنان مطلقه در کمک به ازدواج مجدد، هدیه ازدواج برای پسران، مشاوره در بحث ازدواج و تسهیل در ازدواج مجدد در قالب بسته‌های خدماتی توانمندسازی اجتماعی مدنظر است. همچنین مدیریت اسکان مددجویان شامل تعمیر، نگهداری و کمک به ساخت مسکن، رهن و اجاره به منظور توسعه امنیت اجتماعی خانواده بخشی از خدمات امداد است.

وی ادامه داد: بخش دیگر نیز توانمندسازی اقتصادی است که استفاده از توان حامیان و خیرین در مشارکت و مدیریت اقتصادی خانواده گوشه‌ای از خدمات جاری آن است. بیش از ۶۰۰ هزار حامی در سال قبل حدود ۶۴۰ میلیارد تومان به ایتام جامعه کمک کردند . همچنین کمک به مددجویان در بحث کاریابی، تهیه سرمایه‌کار برای مددجویان، کمک به ساخت فضای کسب و کار و توسعه آموزش‌های فنی و مهارتی در این بخش تقویت می‌شود.

ذوالفقاری گفت: خدمات کمیته امداد با نیاز مددجویان متناسب‌سازی می‌شود که برای پاسخگویی بیشتر به نیازمندان یکی از بحث‌های اساسی ، مدت حضور مددجو تحت حمایت است. به این منظور به محض پاسخ به نیازهای اساسی، مددجو از حمایت کمیته خارج می‌شود و فرصت حمایت برای مددجوی دیگری فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به منابعی که در اختیار کمیته امداد وجود دارد، فقرایی که به سبب مشکلات خاصی نیازمندی آنها تایید شود، تحت حمایت امداد قرار می‌گیرند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.