کوپن الکترونیک به اقتصاد کشور وارد می گردد؟

۳۰م دیماه ،

همین چند وقت پیش بود که زمزمه بازگشت کوپن در قالب «کارت الکترونیک» در پس بحران مرغ و کالاهای اساسی از بهارستان نهم شنیده می شد و حتی اعلام شد بازگشت کالاهای کوپنی در قالب طرح ۹ ماده‌ای در مجلس بررسی خواهد شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از جوان آنلاین، همین چند وقت پیش بود که زمزمه بازگشت کوپن در قالب «کارت الکترونیک» در پس بحران مرغ و کالاهای اساسی از بهارستان نهم شنیده می شد و حتی اعلام شد بازگشت کالاهای کوپنی در قالب طرح ۹ ماده‌ای در مجلس بررسی خواهد شد.

رئیس ستاد بسیج اقتصادی کشورنیز با بیان اینکه توزیع کالابرگی بهترین روش پوشش فاصله بین نرخ ارز آزاد و مرجع است، درآن روزها اعلام کرد: ۱۰۰ عامل صنفی شبکه توزیع کالاهای اساسی اعلام آمادگی کرده اند.

درهمان روزها اما اقتصادی های دولت قاطعانه اعلام کردند که نیازی به توزیع کالای کوپنی نیست و کالاهای اساسی به اندازه کافی موجود است.

حالا اما زمزمه های بازگشت کوپن در قالب کارت های الکترونیکی رنگ و بوی جدی تری به خود گرفته است.

از جلسات مشترک دولتی ها و بهارستان نشین ها خبر می رسد که تصمیماتی برای ساماندهی فوری اوضاع اقتصادی جامعه و بهبود وضعیت معیشت دهک های پایین درآمدی اتخاذ شده است.

این کمک‌ها قرار است علاوه بر پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی به اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه به صورت سبد کالایی و کارت اعتباری خرید در اختیار ۲دهک پایین جامعه قرار بگیرد.

بر اساس گزارش های رسیده این تصمیم مورد قبول همه اعضا قرار گرفته است ودر مجلس در حال بررسی است.همچنین قرار است تیم های کارشناسی از مجلس، مرکز پژوهش‌ها، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و دیوان محاسبات موضوع را بررسی کرده و زمینه‌‌های اجرای کار را فراهم آورند.

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز گفته : قرار است طرحی که بر اساس آن کالاهای اولیه و اساسی برای اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه در قالب سبد کالا و کارت خرید الکترونیکی فراهم می‌شود، ارائه شود و این موضوع در کمیسیون در قالب طرحی ۲ فوریتی در حال بررسی است و البته قرار شده موضوع از سوی آقای احمد توکلی نماینده تهران پیگیری شود.

حالا نیز در آخرین خبرها رسیده خبرگزاری فارس به نقل از یک مقام آگاه توزیع کالای کوپنی را تایید کرده است.

این مقام مسئول در خصوص نتایجی که جلسات مشترک دولت و مجلس داشته است، گفت: طرحی که دولت به دنبال آن است همان سیستم کالابرگی است اما به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر ۲۰۰ هزار عامل فروش کالا برگ در کشور این آمادگی را دارند تا به محض دستور مقامات کالاهای مورد نیاز از طریق سیستم کالا برگی عرضه شوند.

وی در واکنش به این سؤال که چه کالاهایی در اولویت توزیع قرار دارند، گفت: ۵ کالای اساسی برنج، روغن، شکر، گوشت و مرغ در اولویت توزیع توسط سیستم کالا برگ الکترونیک می باشند.

گفتنی است، پیش‌تر نیز بعضی از نمایندگان مجلس و مقامات دولتی اعلام کرده بودند که کالاهای اساسی در قالب کارت اعتباری الکترونیکی به اقشارهای کم درآمد و اشخاص تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی توزیع می‌شود.

ارتقای قدرت خرید و بهبود معیشت مردم در کنار مهار تورم و حمایت از تولید داخلی در ماههای آینده از اولویتهای مباحث جلسات اخیر دولت و مجلس است که با تاکید رهبر معظم انقلاب تشکیل شده است


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.