یوآخیم لو: به این تیم افتخار می کنم

دیدار تیم های فوتبال آلمان و یونان در مرحله یک چهارم نهایی فوتبال جام ملت های اروپا، یورو۲۰۱۲،جمعه شب در ورزشگاه شهر گدانسک لهستان با پیروزی پرگل ۴ بر ۲ آلمان به پایان رسید و ژرمن ها با حذف یونان راهی مرحله نیمه نهایی این رقابت ها شدند.

به گزارش ایرنا، ‘یوآخیم لو’بعداز کسب چهارمین پیروزی متوالی در یورو ۲۰۱۲، عملکرد شاگردان خود را عالی توصیف کرد و گفت:ما می توانیم به این تیم منسجم و با برنامه افتخار کنیم.

وی بازی مسعود اوزیل،بازیکن طراح و خلاق تیمش را بسیار عالی خواند و گفت:یونانی ها در واقع هیچ کاری انجام نداده و عملا به ارائه ضد فوتبال پرداختند.

یوآخیم لو پیش بینی اینکه با چه تیمی در دیدار نیمه نهایی روبرو خواهد شد را دشوار خواند و گفت نمی توان به آسانی گفت که برنده دیدار ایتالیا و انگلیس کدام تیم خواهد بود.

سرمربی آلمان درمورد تغییرات ایجاد شده در ترکیب تیم در بازی چهارم،گفت: اینکه امروز چهار تغییر در ترکیب اصلی تیم داشتم بخاطر این بود که احساس کردم بعد از سه پیروزی پیاپی باید تغییراتی در ترکیب تیم انجام شود.

‘فرناندو سانتوس’ سرمربی تیم فوتبال یونان بعد از شکست سنگین تیمش در دیدار یک چهارم نهایی و حذف از یورو ۲۰۱۲،آلمان را مستحق این پیروزی خواند .

سانتوس افزود: من درکنار تبریک پیروزی به آلمانی ها،به بازیکنان خودم هم تبریک می گویم که نه فقط در این بازی بلکه در تمام مسابقات این دوره، بازی بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشتند.

سرمربی تیم ملی فوتبال یونان درپایان خاطرنشان کرد: گل تساوی تا اندازه ای انگیزه ما را تقویت کرد اما گل دوم آلمانی ها شیرازه تیم را از هم پاشید.

‘فیلیپ لام’ کاپیتان تیم فوتبال آلمان که زننده اولین گل تیمش به یونان بود،افزود: ما بی دلیل امروز کار را برای خود سخت کردیم درحالی که در ۱۰ ،۱۵ دقیقه اول فرصت های خوبی برای گلزنی داشتیم.

لام خاطرنشان کرد: بازیکنان ما برخی اوقات بازی را بدون دلیل آرام می کردند و اشتباهات عجیبی داشتیم که نباید در دیدار نیمه نهایی تکرار شود.

آلمان با پیروزی امشب در مقابل یونان برای هشتمین بار در تاریخ جام ملت های اروپا پا به مرحله نیمه نهایی گذاشت، در ۶دوره از این رقابت ها توانست به دیدار فینال راه یابد و در سه دیدار فینال نیزتاکنون برنده بوده و توانسته در سالهی ۷۲، ۸۰ و ۹۸به عنوان قهرمانی دست یابد.

آلمان با پیروزی امشب در مقابل یونان رکورد ۱۵ پیروزی متوالی در دیدارهای رسمی این دوره از رقابت های جام ملت ها را نیز به نام خود ثبت کرده است.

تیم ملی فوتبال آلمان دیدار نیمه نهایی خود را پنج شنبه شب با برنده تیم های فوتبال ایتالیا و انگلیس در شهر ورشو لهستان برگزار خواهد کرد.

اروپام** ۲۰۵۱ ** ۱۷۰۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۴۸۲۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.